Ibland blir inläggen inte som man hade tänkt sig



Hello everybody!

Idag är det den efterlängtade onsdagen som jag pratade om förra veckan, fast egentligen så pratade jag ju då om torsdagen, som var så bra för att det var helg dagen där efter. Men jag skrev också att jag alltid brukar tänka på onsdagar att det inte är långt kvar till helgen då heller, och det är just precis det jag tänker nu också!
Och en annan sak som jag också tänker på, är att jag har världens bästa sovmorron imorron!
Ända till kl 08.00 kan jag sova, det är veckans största lyx!

Idag när jag skulle åka hem från skolan så regnade det jättemycket! Det blåser och är kallt, och är inte alls något roligt väder. Det är mörkt när man ska till skolan, och mörkt när man ska hem igen! Därför är november inte en så rolig månad om det bara regnar och blåser, det blir ju roligare om det kommer lite snö som lyser upp det hela!
Det är ju mysigare att sitta inne med tända ljus om det snöar och är fint ute, än när det regnar och blåser.
Tänk när det blir första advent, och folk sätter upp och tänder  adventsljusstakar och julstjärnor och allt vad man pyntar med i fönstren, och det är en massa folk på stan som går i affärer och trängs och julhandlar och det spelas julmusik.
IKEA har ju redan börjat med julsaker, det gör de ju långt innan det är jul. Men det blir inte samma sak när affärerna börjar sälja en massa julpynt och julsaker och spelar julmusik, om det är i tex oktober. Man får inte samma julkänsla då.
Men det är en annan sak med att börja köpa julklappar tidigt, då blir det ju inte lika stressigt dagarna innan jul.
Allt det här började jag tänka på när jag tänkte på hur vädret var idag, haha! Det gav mig julinspiration på något sätt.
Hur tycker ni, tycker ni att det känns som julstämning i oktober när ni hör julmusik och ser julpynt i affärerna?

Nu ska jag koppla av och snart gå ner och titta på TV, istället för att tänka på julen.
Det är inte alltid som blogginläggen blir som man hade tänkt sig, haha!
Ha en fortsatt bra dag! =)


Endel affärer har redan börjat med julpynt.
Vädret idag fick mig att tänka på vitare och juligare tider.

Kommentarer
Postat av: Katja

Söt bild =) Hoppas du får en fin dag :)

2008-11-13 @ 09:42:49
URL: http://candygal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0