Roliga dagar!

Dagens citat: Slalom? Jag deltar inte i någon sport som har en ambulans som väntar i slutet av backen. - Erma Bombeck

Hallå!

Även om januari räknas som en vintermånad, kändes det som att våren var på väg här för någon dag sedan! Det var klarblå himmel ute och jättefint och även om temperaturen kanske inte visade på vårtermostat, kändes det i alla fall som en hint om att våren inte ligger hur långt bort som helst - utan att vi faktiskt går mot varmare och ljusare tider! Jättehärligt, tycker jag!

Förra helgen var jag på stan en sväng och då fyndade jag verkligen må ni tro! I butikerna var det jättemycket rea och jag hade fått ett erbjudande från Lindex om att jag fick halva priset på alla deras reavaror. Jag tittade lite och vips hittade jag en jättefin sommarklänning! Jag föll för den direkt och eftersom att vi är på rätt sida av året för att handla vår-och sommarkläder passade den ju helt perfekt och inte mindre passande var det ju eftersom vi ska till Turkiet i sommar! Så jag blev jättenöjd och eftersom att det var halva reapriset så blev den barnsligt billig, haha. Vet ni vad den gick på? 25 kr! Ibland ska man ha riktigt tur och det hade jag ju sannerligen. Letar man så kan man absolut göra jättefina och bra fynd!


På tal om någonting helt annat - igår träffade jag äntligen min bästa kompis Chenfei igen! Att inte ha träffat sin bästa kompis på flera månader kanske verkar konstigt, men vi har inte kunnat träffas på flera månader då Chenfei har varit på andra sidan jorden - i Kina! Chenfei fick åka dit i somras när hennes uppehållstillstånd gick ut, men nu har hon äntligen fått uppehållstillstånd igen och kommit tillbaka till Sverige! Åh, vad jag är glad för det! Så igår träffades vi verkligen igen och det var så otroligt kul att ses igen efter så länge (sen i somras) och vi hade så mycket att prata om och ta igen! Jag fick även en present från Chenfei som hon köpt i Kina och jag blev så glad för den var så otroligt fin! Det var en väska med jättehäftiga detaljer, som fuskpäls och nitar och en jättefin kedja! Jag får ta kort på den och visa här i bloggen, den är så häftig och gullig! Men det allra bästa med dagen var att träffa Chenfei! Snart får vi ses igen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0