Hälso-och sjukvårdsadministration

Dagens ordspråk: Huvudkudden är bästa rådgivaren.

Hallå!

Det känns så häftigt att jag är universitetsstudent nu, måste jag säga! Det är helt annorlunda gymnasiet och det känns så roligt att jag har kommit igång! Igår började jag min första dag på det Medicinska sekreterarprogrammet där jag utbildar mig till just Medicinsk sekreterare/Läkarsekreterare, och idag gjorde jag min första distans-dag!

Universitetet är helt olikt gymnasiet, för på gymnasiet läser man hur många kurser som helst, men på mitt program läser vi bara två kurser i taget. Det är verkligen mycket skönare att bara läsa två kurser i taget! Men självklart är det ju något helt annat att läsa på universitetet också. Igår hade jag kursintroduktion och idag började jag läsa Hälso-och sjukvårdsadministration A på distans här hemma! Det kändes jättekonstigt för hela den kursen är webbaserad och jag fick lyssna på en föreläsning på datorn! Det var verkligen annot mot att lyssna på en lärare i gymnasiet som pratade och skrev på tavlan, för här fick jag bara lyssna på en röst och se på bilder. Men det gick bra det också! Det var en väldig omställning dock och det kändes väldigt konstigt. Det som gicks igenom på föreläsningen var ekonomi som ingår i kursen, och imorgon hoppas jag få mina kursböcker inom det. Jag kan säga så här, det är bra att man sparar anteckningar från gymnasiet från samhällskunskapslektionerna då vi gick igenom ekonomi, för det hade jag nytta av idag!

Annars idag har jag varit ute på lite ärenden och jag passade på att köpa en ny mascara! Blev den nya från Isadora, Wigwham Heavy Lashes Mascara. Någon som har testat den och vet om den är bra? =)

Nu ska jag göra någonting annat en stund, men jag lovar att skriva mer om universitetet när jag vet! Det är ju trots allt bara min andra dag idag, =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0