Fredag och lördag!

Dagens ordspråk: Man lär så länge man lever.

Hallå!

Igår blev det inget skrivet här på bloggen, för jag hade verkligen fullt upp hela dagen!
Först var jag i skolan, jag fick börja lite tidigare än vanligt för vi skulle se på en teater först i aulan! Teatern hette "Guds Clown" och spelades upp av en enda person, som var en komiker som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på. Han var väldigt speciell i alla fall tycker jag, för han gick omkring med en rockring hela tiden runt magen, halsen, armarna (fast inte på samma gång) och gjorde konstiga poser, gick runt i aulan bland publiken, gick i trappan samtidigt som han rockade och andra konstiga saker. Han pratade och skojade lite också. Var roligt att se!

Skoldagens slut blev lite tidigare än vanligt, för vi hade ingen filosofilektion för att vi är klara med allt. Därför fick vi börja vår sista lektion tidigare och sedan sluta! När jag skulle åka hem kom mamma, min syster Malin och hennes lilla bebis Lowe och hämtade mig! Eller, man kan kanske inte kalla Lowe för bebis när han har fyllt 1 år för 2-3 veckor sedan, men han är så go! Vi åkte i alla fall och handlade lite på Ica Maxi innan vi åkte hem till oss!

Väl hemma lekte vi med Lowe hela tiden. Han älskar att vara ute och igår plockade han maskgrosor och plockade upp stenar från vår grusgång, det tyckte han var jätteroligt, haha! Han var så söt och det var så roligt. Han lärde sig ju att gå vid 9 månaders ålder (!!) och nu springer han runt och är överallt. Det var så kul! På kvällen sen åkte de tyvärr hem och då var jag jättetrött.

Idag då, tog vi oss en spontanresa in till Örebro! Det var inget vi hade planerat först, utan vi åkte dit för att Media Markt har öppnat i Örebro vid Marieberg! De hade ju en massa lockpriser, såklart, men när vi kom dit var allting slut. Vi hörde senare att de hade beräknat få 66 000 besökare till Media Markt i helgen och det tror jag då verkligen. Det var bilar överallt, svårt att få parkering och jättemycket folk!
Efter Media Markt åkte vi över till Marieberg en stund. Jag köpte mig en jättefin tunika på Gina Tricot och även en kjol! Jag tycker jättemycket om volanger och den kjolen hade det med ett jättefint mönster som jag älskade! "Blustunikan" gillade jag också jättemycket, den var jätteskön, fin och riktigt somrig!


Kjol från Gina Tricot! Jag tycker mönstret är jättefint och jag älskar volanger! =)


"Blustunika" från Gina Tricot! Den är mycket finare IRL, för den var en aning svår att ta kort på.
Den ville inte fastna!


Kommentarer
Postat av: Emma

Precis, går i musikskola så vi hade luciakonsert i blå hallen förra året, vi brukar annars alltid vara i globen:)



Åh så fina saker du köpte!

2010-05-30 @ 00:57:59
URL: http://emmichs.blogg.se/
Postat av: Sissi

sv; aa, precis :)



fina köp!

2010-05-30 @ 11:25:57
URL: http://enligtsissi.blogg.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0