Bilder från vår Lady Gaga resa i Stockholm 8/5 2010

Bilder från vår Lady-Gaga resa i Stockholm, 8/5 2010:

På X2000-tåget upp till Stockholm. Förväntansfull och trött efter den tidiga uppstigningen. Tåget gick kl 07.46!


På Hötorget var det Idol-audition! Det var en så grymt lång kö, fick inte med alla på bilden. Det var jättehäftigt att se och vi hörde några sjunga! En kille sjöng jättebra. Hoppas han kom med!



På stan hittade jag en fin topp på Gina Tricot!



I Stockholm regnade det som bara den! Här är vårt hotell, Rica Talk Hotel i Stockholsmässan, Älvsjö.
Vi bodde på våning 14 av 18.


Från vårt hotellrum kunde vi se Globen!


På hotellet hälsades jag välkommen, haha! (Rummet var bokat i mitt namn)


Så här såg hotellrummet ut.


De hade en jättegod lotion i badrummet!


Vi bodde på nr 1419 på 14 våningen.




På kvällen (vid 19.30) började konserten i Gloen med ett förband från "New York Motherfucking City"
(kommer inte ihåg vad dem hette mer än att de kom därifrån) och vid 20.30 kom självade Lady Gaga! Var såå grymt!




Här är logen vi satt i och på bilden är trappan ner till fönsterrutan eller vad man ska säga där vi såg hela showen. Vi såg faktiskt riktigt bra!


I logen bjöds det på godis, dricka, chips och frukt!


Innan konserten började, då det gick någorlunda bra att ta bilder. När Lady Gaga kom var hela Globen fullsatt!


Konserten var hur cool som helst. Lady Gaga bjöd verkligen på en show utan dess like. Jag kommer nog aldrig se något likande igen, för Lady Gaga är verkligen originell och udda, haha! Och cool!
Här är min biljett och logebeviset.



Dagen efter checkade vi ut från Rica Talk Hotel.


På Centralstationen innan vi åkte hem igen, passade jag på att köpa lite smycken på Glitter. Bland annat den här coola och fina ringen!




På förmiddagen packade vi ihop våra saker, tog Taxi Stockholm till Centralstationen och åkte hem igen.
Borta bra men hemma bäst! Tack för en jättefin, häftig, underbar, fantastisk, rolig och hur bra helg som helst, Min Stora Dag! Ni gjorde min helg!


Kommentarer
Postat av: Maria

Vad intressant att få se bilder från hela resan! :D Det måste verkligen ha varit sjukt kul, för det ser ut så.

Och vilket fint hotellrum ni bodde i :) Var det inte läskigt att vara så högt upp?

2010-05-11 @ 21:57:30
URL: http://various.blogg.se/
Postat av: Erica

Kul att se bilder! :)

Fast jag hade nog inte velat sitta så långt upp på konserten. Loge är ju fint och så, som jag har förstått det, och de brukar sätta viktiga personer där eller ha dyra biljetter dit. Men jag sitter hellre typ längst fram. (a)

2010-05-13 @ 00:48:25
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: simone

ursöt ring :)

2010-05-15 @ 18:25:37
URL: http://fattybom.se
Postat av: LIENE

aah jag ser, men det var ännu fler när jag kollade där, strax före det blev för trångt för att kolla runt.

2010-05-18 @ 21:18:47
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Angela

Hejsan, jag var också i globen men jag undrar hur ni fick sitta i Logen VIP? Var det först till kvarn att köpa eller kände ni någon?

2011-02-26 @ 11:54:21
Postat av: Marie

Hejsan Angela!



Vi fick biljetter av stiftelsen Min Stora Dag, som uppmuntrar/hjälper svårt sjuka eller handikappade barn/ungdomar. Så det var de som fixade biljetterna och att vi fick sitta i logen, =) Jag har ingen aning om hur de fick tag på loge VIP platserna, jag fick reda på att jag hade möjlighet att få den upplevelsen av dem en vecka innan konserten var.



Kram Marie

2011-02-26 @ 19:56:20
URL: http://mariestayreal.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej igen Angela!



Efter att ha rotat ytterligare i minnet kom jag på att Min Stora Dag har en egen loge i Globen och att det var därför som vi fick sitta där och se konserten. =)



Marie

2011-02-26 @ 19:59:47
URL: http://mariestayreal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0