Tacka vet jag Converse!

Dagens citat: Det är lustigt att med de relativt få ord som finns i språket går det att säga så mycket dumheter. - Robert Storm Petersen

Kommer ni läsare som har följt min blogg ända sedan början ihåg varför jag startade min blogg?
Jag har skrivit det några gånger här på bloggen förut, och det har faktiskt med skor att göra.
Innan jag startade min blogg, hade jag varit i Stockholm en helg på sommaren till min bror Mikael. Vi hade gjort jättemycket roligt den helgen och bland annat gått en hel del och det tar ju väldigt hårt på fötterna. Dock tog den resan extra hårt på mina fötter den gången och det berodde på att jag hade på mig alldeles fel skor. Jag hade nämligen på mig röda tygskor, sådana där låga ni vet, som finns i alla möjliga färger som fortfarande är väldigt moderna. De var inte alls bra, för de var inte så stadiga för mina fötter, för jag behöver stöd när jag går. Jag har nämligen låga fotvalv på mina fötter och jag går lite innåt på fötterna utan stöd och det gör väldigt ont, kan jag lova er. Det gjorde att jag efter den resan fick ha bandage på fötterna för de var väldigt svullna och ömma. Men, det finns en räddning! Och det är...

...converse! För mig är det väldigt bra, för i sådana skor kan jag ha inlägg i som hjälper till att få upp foten där fotvalvet är och converse är stadigare och ger ett bättre stöd. När vi var i Stockholm nu i slutet av april till början av maj, då köpte jag mig ett par äkta, röda och fina converse. Jag älskar rött och nu vet jag att jag kan använda dem till skillnad från de röda tygskorna som jag hade i Stockholm sommaren för två år sedan, haha! Det var av den anledning jag skapade den här bloggen, för att kunna berätta hur min vardag som ung och handikappad ser ut. Och hur det gick med de röda tygskorna? De var sönder och samman och jag kommer aldrig mer ha sådana skor för de är inte bra för mina fötter. Tacka vet jag Converse, oäkta som äkta!



I lördags invigde jag mina nya, röda och fina Convers


Kommentarer
Postat av: LIENE

sv: Ja det var ju roligt:D trots allt det jobbiga.

Skulle med vilja se kön. Jag såg ju inte så noga. Men synd att man inte kan se alla som sökte på en gång i kön. För vissa var ju inne medan andra ute och så.

2010-05-17 @ 20:49:21
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag läste Anne Holts senaste för ett tag sedan och gillade den, jag älskar kriminalromaner:) har du något bra tips?:)

2010-05-17 @ 23:09:26
URL: http://pruebalo.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0