Långhelg

Dagens ordspråk: Man ska inte ropa hej före man är över bäcken.

Hallå på er!

Det känns som att det var jättelänge sedan som jag bloggade nu, eftersom att jag inte har skrivit några "vanliga inlägg", eftersom att jag var på Lady Gaga i helgen och har berättat om det! Som ni säkert har sett delade jag upp inlägget i två delar, med en med bilder och en med text från resan, för att det inte skulle bli för stort. Tyvärr fick jag inga bilder på Lady Gaga, men en hel del bilder på andra saker!

Idag var sista skoldagen den här veckan! Åh, vad det känns skönt, känns som en riktig lättnad!
Det är ju Kristihimmelsfärd imorgon och klämdag på fredag och det passar mig hur bra som helst att vara ledig. Det känns som att det har varit mycket nu när jag inte har varit hemma på två helger, ska bli skönt att få vara hemma lite och vila! På lördag blir det en riktigt rolig dag, för då ska vi åka till min syster Malin och hennes pojkvän Adde för deras son, och min systerson, Lowe fyller 1 år! Jag förstår verkligen inte vart det här året har tagit vägen, att han fyller år för första gången. Det ska bli hur kul som helst och det ska bli så kul att träffa dem! Det ser jag fram emot!

Idag då, har jag gått i skolan på förmiddagen. Jag slutade tidigt och åkte därför till stan en stund för att inhandla lite nödvändiga saker. Efter det vilade jag en stund och sen tog jag mig faktiskt en cykeltur! Jag cyklade 8 km och det var jätteskönt, verkligen! Jag hann cykla innan regnet kom också, så det kändes väldigt bra. Nu blåser och regnar det och har sig, jättetråkigt, jag vill ha sol och värme! Det ser ut att bli dåligt väder imorgon men jag hoppas att resten av helgen bjuder på fint väder. Får hålla tummarna!
Ikväll ska jag bara ta det lugnt och njuta av att det är helg och att jag är ledig. Hela veckan (och veckor innan dess) har jag hållit på med min uppsats i affärsjuridik. Igår blev jag äntligen klar, för den skulle lämnas in idag, och det kändes så skönt så det kan jag inte förklara! Den har varit ett stressmoment för den landade på 15 dataskrivna sidor, så ni kan ju tänka er vilket jobb det var. Men igår blev den äntligen klar och nu kan jag släppa tankarna på den och bara ha det skönt! Låter inte helt fel, va? =)

Vad har ni haft för er idag då? Ska ni göra något speciellt i långhelgen?



Kommentarer
Postat av: Helena

Sv: Det har vi faktiskt gjort! Va fränt! :)

2010-05-13 @ 14:35:03
URL: http://helenaengstrom.blogg.se/
Postat av: SÄÄMI Y ÄÄMI @ OOLYDIGA! ♥

Frågestund på bloggen! Fråga på! ;)

Puss Säämi & Äämi

2010-05-13 @ 17:33:23
URL: http://oolydiga.blogg.se/
Postat av: Carolina [fotograf]

Tack söta du :) Bra ordspråk!



Missa inte mitt superbästa hälsotips om du inte sett det redan ♥

2010-05-13 @ 18:53:42
URL: http://caroflina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0