Lady Gaga imorgon, 8/5, i Globen!

Dagens ordspråk: Anfall är bästa försvar.

Hallå!

Åh, vad jag är glad idag! Det är fredag och helg och imorgon väntar en sjudundrandes rolig dag!

För ungefär två veckor sedan berättade jag (för första gången) om att mamma och jag hade fått ett jätteroligt erbjudande och present från stiftelsen "Min Stora Dag" som hjälper och uppmuntrar barn och ungdomar som är rörelsehindrade eller svårt sjuka och gör så att de får göra någonting riktigt roligt. Vi fick då reda på att vi imorgon, den 8/5 2010, ska få gå på Lady Gagas konsert i Globen! Jag blev så glad och så chockad när vi fick reda på det så jag blev helt skakis i hela kroppen, haha. Av dem fick vi det och inte nog med bara konserten, fick vi även gratis tågresa dit och hem och hotellövernattning på Hotel Rica Talk i Stockholm! Vi fick ju som sagt reda på det för två veckor sedan, och nu, imorgon, är det dags att få åka iväg på det äventyret!

Imorgon åker vi iväg med tåget från tågstationen i Degerfors vid kl 07.50 ungefär. Vi åker med ett X200-tåg så vi är i Stockholm efter två timmar ungefär! Jag tycker att det är jättekul för då får vi ju mer tid i Stockholm också innan konserten börjar (kl 19.30) och jag har ju aldrig åkt tåg heller, så för mig blir ju bara det en upplevelse! När vi kommer till Centralstation i Stockholm hämtar en taxi upp oss och kör iväg oss till hotellet. Den är redan bokad och beställd så vi får åka iväg direkt, lyxigt!

Innan konserten börjar blir vi upphämtade av en taxi igen som kör oss till Globen och sen möts vi alla som ska titta på konserten vid kl 19.00 ungefär. Vi ska få sitta i en Loge och vi kommer antagligen se jättebra ut över konserten! Det är så häftigt och jag är hur glad som helst! Tänk att få se Lady Gagas galna outfits live, höra henne sjunga och dansa och få vara med där direkt, utan att se det på TV. Det kommer bli så coolt!

Eftersom att vi ska åka så tidigt imorgon, vet jag inte om jag hinner skriva någonting innan vi åker. Men en sak kan ni skriva upp, jag ska då verkligen skriva om konserten när jag kommer hem!!!

Om vi inte hörs något imorgon passar jag på nu att önska er en riktigt trevlig helg! Det kommer jag att ha i alla fall, ;)

Imorgon, den 8/5, är det jag som ser Lady Gaga Live i Globen!!


Kommentarer
Postat av: Maria

Wow, så du fick hela kalaset gratis? :D Shit, vad kul. Jag missade nog inlägget där du berättade om just det.

Nu är jag verkligen avis på dig som får se Lady Gaga :)



sv: Ja visst är det :) Hoppas att du hittade någon blogg som du inte sett tidigare.

2010-05-07 @ 20:22:41
URL: http://various.blogg.se/
Postat av: emelie

vi hade inställda lektioner så därför var vi lediga! jätteskönt sådär mitt i veckan att få ett litet extra break D:

2010-05-07 @ 22:52:53
URL: http://emelieastemoo.blogg.se/
Postat av: jessica

Jag är riktigt avis! Hade också velat gå på hennes konsert..

2010-05-07 @ 23:44:13
URL: http://saywhatyouwant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0