"Jalla Jalla! Jobb åt alla"

Hej igen på er!

Åh, vad roligt det är här i Stockholm! Jag känner mig jätteglad för vi har haft så kul, men jag är riktigt trött i fötterna nu efter en heldag på stan. Jag har ont i huvudet också och i mitt knä. Mitt knä går "bakåt" ibland, för jag har överrörliga leder och ibland kommer den i ytterläge. Men det går bra ändå, vi är ju hemma så nu blir det vila!

När jag skrev i morse berättade jag ju att vi skulle åka till Stockholm City, men vi tänkte även ta oss en tripp till Gärdet där det skulle vara en stor loppis med vintage, kläder, prylar och mycket annat. Vi tyckte att det skulle bli jättekul och vi laddade in adressen på GPS:en och åkte dit. Efter mycket om och men kommer vi dit (tror jag vi gjorde i alla fall, haha!) men vi hittade ingen loppis alls. Tråkigt, men då fick vi åka in till stan istället!

Eftersom att det är 1:a maj idag (Skönt med maj!) var det demonstrationer på stan. Vi fastnade på gatan när hela paraden kom och vi fick höra bland annat en ramsa, "Jalla, jalla! Jobb åt alla!" Det var väldigt många som gick där med plakat och skyltar och det var även många som stod och tittade (med brist på plats att ta sig över gatan, kan jag tänka mig.) När vi såg vår chans att gå igenom en glipa av folksamlingen som demonstrerade gick vi vidare!

Igår berättade jag ju att jag hittade mycket saker på Kista Galleria som jag verkligen behövde! Det händer lite roliga saker i maj och jag behövde bland annat en klänning till brorsans diplomering i Blå Hallen som jag hittade igår. Idag hittade jag resten av de saker som jag behövde ha, så jag är supernöjd! Jag hittade även lite mer saker, var jätteroligt för jag gjorde många fynd! Jag fyndade på Gina Tricot igår och idag var vi inne i några fler och hittade mer fynd. Rean skiljde sig verkligen mellan olika Gina Tricot butiker och rean var bra, så den rekomenderar jag verkligen!

Ikväll ska vi nog titta på film här och mysa och ha det trevligt! Imorgon åker vi hem igen, tråkigt nog. Helgerna går ju så oändligt fort! Men på vägen hem åker vi förbi min syster Malin, hennes pojkvän Adde och deras gullepluttbebis Lowe! Åh, som jag har längtat! Det var ett tag sen nu och det ska bli så roligt. (Malin, om du läser det här, vi längtar efter er!! =)<3)

Nu ska jag gå och göra lite annat en stund! Vi hörs mer imorgon någon gång. Ha en jättebra lördagskväll allihopa! =)


Kommentarer
Postat av: It´s you and me ! - Dekor - & Katt-smycke tävling pågår !

Gjort nå skoj idag då ? :)

2010-05-01 @ 21:38:40
URL: http://itsyouandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0