Melodifestivalen 2010

Dagens ordspråk: Det man inte drar in på karusellerna får man ta igen på gungorna.

Hallå!

Idag har det varit en skön och härlig lördag! Solen har skinit idag också och det har varit jättefint väder. Jag var ju ute på en promenad igår och då hade snön börjat smälta på cykelbanorna men idag har det hänt väldigt mycket mer sedan igår! Mycket mer snö har smält och gräsfläckar och lera har kommit fram på lite olika ställen. Det var jätteskönt att gå ut idag med och extra härligt att se vad solen faktiskt gör på snön, hur mycket den tar. Vi har haft en 5+ grader också i skuggan! I solen har det säkert varit betydligt varmare men det är skönt efter att ha haft en så kall och intensiv vinter. Förutom sugen på att cykla när det är så här fint väder blir jag sugen på att sola, haha! Tänk vad skönt att luta huvudet mot husväggen och få lite färg på sig. Mmm...längtar!

Om man går in på SVT:s hemsida, svt.se, ser man att det idag är "Dagen D!" Haha, de menar givetvis att det är finalen på årets Melodifestival! Förra året vet jag att jag missade den för jag var upptagen med annat, men i år ska jag allt titta efter att ha följt alla delfinalerna och andra chansen. Det ska bli roligt att titta och jag tror att jag har glömt bort en del av bidragen, hur de går och så. Jag lär bli påmind när det snart drar igång! Jag vet inte vem jag ska gissa på eller vem jag vill ska vinna, för det blir aldrig den man i själva verket vill själv, eller hur? Jag tycker i alla fall att Andreas Johnsson är bra, det har jag alltid tyckt (och han är ju så snygg!) och det skulle vara roligt om han vann för han har ju alltid kommit tvåa när han har varit med! Den som lever får se helt enkelt efter ikväll! Vem hoppas/tror ni på ska ta hem segern i den svenska Melodifestivalen i år?



I finalen:
Andreas Johnsson - "We Can Work It Out"
Anna Bergendahl - "This Is My Life"
Darin - "You're Out Of My Life"
Eric Saade - "Manboy"
Jessica Andersson - "I Did It For Love"
Ola - "Unstoppable"
Pernilla Wahlgren - "Jag Vill Om Du Vågar"
Peter Jöback - "Hollow"
Salem Al Fakir - "Keep On Walking"
Timoteij - "Kom"


Kommentarer
Postat av: LaLizita

Tack nu mår jag bättre :)

Jag hejade på SALEM.. synd, han va ju så nära..



Sov så gott!

2010-03-14 @ 00:39:40
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: R I T A

Så härligt att våren börjat komma! :D



Jag hejade på Salem Al Fakir och Anna, och hon vann ju! Men jag trodde "Manboy" skulle vinna för att alla tjejer skulle rösta på honom. Vem hoppades du skulle vinna? :D

2010-03-14 @ 08:49:29
URL: http://ritas.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja vem vill inte ha hit våren? :) Ja det är ju helt underbart att våren är påväg! Den är så välkommen så!



Jag hejade på Darin.. Men jag gillar Anna också, helt otrolig röst! Så är glad ändå att hon vann :)

Vem hoppades du skulle vinna? =)

2010-03-14 @ 19:54:12
URL: http://joohannap.blogg.se/
Postat av: aayah ♥/ Sweet 17!

allt bra denna långtråkiga söndagen :)?

2010-03-14 @ 20:10:34
URL: http://ayahbadawi.blogg.se/
Postat av: Emma

går inte att kommentera ditt senaste inlägg men jag hejade på Salem och Eric!:)

2010-03-14 @ 22:12:18
URL: http://emmichs.blogg.se/
Postat av: Emma

Nej tyvärr vann inte Salem. Lite tråkigt faktiskt, jag trodde verkligen att han skulle vinna.

Hoppas du har haft en bra dag:)

2010-03-15 @ 20:43:10
URL: http://emmichs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0