Universitetsansökan!

Dagens ordspråk: Hemligheten med framgång är att göra vanliga saker ovanligt bra.

Hallå!

Åter en ny vecka och en ny dag! Veckorna och veckodagarna går otroligt fort och nu är det alltså måndag igen.
Vart förra veckan tog vägen är ett mysterium, den gick mycket fortare än vad jag trodde att den skulle göra!

I förra veckan bläddrade jag igenom Örebro Universitets Kurs och programkatalog som jag hade beställt ifrån deras hemsida! Idag är det ju den 15:e mars och den första dagen som man kan amäla sig till hösten kurser och program på, om man gör en webbanmälan vill säga som öppnar tidigare, på studera.nu. Jag har inte anmält mig idag för jag ska prata med syon på skolan lite först, men jag har kollat upp en hel del kurser och program som jag är intresserad av! Jag vill ju gå på Socionomlinjen, men det programet har olika inriktningar och man kan även läsa lösa kurser. När man gör sin anmälan får man göra max 20 stycken utbildningsalternatativ, blandat med program och kurser, som man rangordnar i en lista. Jag har kollat lite på vad det finns för mer alternativ! Det är alltid bättre att söka flera på en gång och tacka nej än att ångra sig och vänta en hel termin tills man kan söka nästa gång!

Idag då, har jag arbetat en hel del med min bok! Nu är det inte alls mycket kvar och det är så spännande! Jag är så otroligt nöjd och stolt och det känns hur kul som helst verkligen! Jag har även vilat lite, vilket är bra nu när jag är hemma när de andra har Restaurangshowen. Jag kan vila när jag känner att jag måste det och arbeta när jag orkar! Det betyder mycket för mig och min kropp mår väldigt bra av det.

Överallt känns det som att det görs reklam för TV-programet Håkans Bar som är ikväll! Jag såg reklam på Blondinbellas blogg, på blogg.se och till och med på MSN, haha! Jag har ju följt Färjan när det gick och självklart ska jag se det första avsnittet av den här serien med. Det börjar om bara några minuter så jag får skynda mig! Ska ni också se Håkans Bar ikväll?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0