Älskar att sola!

Dagens ordspråk: Man lär sig någonting nytt varje dag.

Hallå!

Åh, vilket strålande och jättehärligt väder det har varit idag! Jag har väntat riktigt länge på att det ska bli så här fint igen och idag kom det. Jag älskar sommaren!

Trots att det är sommarlov blev det idag tidig uppstigning. Jag hade nämligen ett möte inbokat med Arbetsförmedlingen, eftersom att jag skrev in mig där i måndags. Jag trodde att det vara var ett inskrivningssamtal, där jag skulle få berätta att jag skulle läsa i höst på universitetet och därför inte söker något jobb nu. Så var det också, men dock gick det inte så fort som jag trodde! Jag trodde att det kanske skulle ta en kvart, eller möjlitvis en halvtimmme, eller en timme, ifall det skulle ta lång tid. Dock fick jag reda på att alla de tiderna jag trodde det skulle ta var helfel, för jag fick nämligen vara där i 1,5 timme! Anledningen till det var att vi skulle prata fler studenter eller arbetssökande (jag var tydligen den enda nybakade studenten) om hur man söker jobb m.m. Det fick jag reda på när jag kom dit att jag skulle lyssna på och att jag sen skulle få ett inskrivningsmöte. Handläggaren sa när vi kom som skulle lyssna att det "i runda slängar" skulle ta 1,5 timme. Jag som inte hade någon lust att gå dit från början (mycket man måste göra som man inte vill eller har lust med när man är vuxen) höll på att dö när jag hörde att det skulle ta så lång tid, haha! Men det gick bra i alla fall och när han hade pratat och visat klart berättade jag att jag ska studerna vidare till hösten och visade vad jag hade sökt och så. Efter det var det bara att åka hem igen. Skönt, nu har jag alla måsten avklarade!

När jag kom hem, kastade jag av mig kläderna och satte mig i solen, höll jag på att skriva. Vädret var ju så fint och det var jättevarmt så jag solade i några timmar, det var hur skönt som helst! Det blåste lite också så det var inte så ansträngande att sitta där, utan det var jätteskönt istället! Jag passade även på att läsa lite, vilket inte alls var fel!

Vad har ni gjort idag? =)


Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag börjar få distans till det hela, mitt nya liv tar mer och mer plats. Men det finns fortfarande tillfällen då det känns märkligt. Allting är över nu, aldrig mer gymnasiet, aldrig mer skolan på det sättet. Att ha kommit dit man så länge strävade känns konstigt.

2010-06-16 @ 23:05:20
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: Erica

Varför skrev du in dig där då du ska plugga i höst iallafall? :p

2010-06-17 @ 19:08:59
URL: http://faithhopelove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0