Min Mini PC!


Dagens citat: Det är roligare att ge än att få, exempelvis bröllopspresenter. - H.L. Menecken

Hallå!

Åh, vad jag är glad just nu! Det har varit en jättebra och rolig lördag för min del idag. Som jag tidigare har berättat ska jag ju läsa på universitetet till hösten efter gymnasiet. Där är det bra att ha en dator med sig som man kan skriva på, speciellt för min del som får väldigt ont av att skriva för länge för hand. Jag har en laptop hemma, men den väger alldeles för mycket för att jag ska orka bära på den. Med datorn, väskan, laddare och alla tillbehöver väger den över 6 kg. Jag har därför länge velat ha en Mini PC eller en så kallad "bloggdator" för att de är små och nätta och inte väger så mycket. Så nu kan ni kanske gissa vad jag har gjort idag och varför jag är så glad? Jag har köpt mig en alldeles egen minipc!

På Expert köpte jag min dator! Det var en som Expert rekomenderade och den vägde 1,27 kg och den hade bra med minne och allt som en dator bör ha och den var skitsnygg! Jag blev så himla nöjd! Den har även ett ergonomiskt tangentbord, den är lite upphöjd så att man inte ska få ont när man skriver! Det passar ju mig jättebra som är väldigt känslig och lätt får ont. Jag har fått igång den nu och allting fungerar hur bra som helst! Den är lite svår att skriva på bara, haha! Jag är inte riktigt van med hur tangenterna sitter, det brukar ju vara så när man sätter sig vid en ny dator. Min gamla laptop står bredvid på mitt skrivbord och den är världens skillnad! Känns jättekonstigt men jag är verkligen supernöjd. Den här kommer bli perfekt till universitetet!


Bild från datorns kartong. Finns i fler färger än svart som jag tog!

Mini PC från märket Eee! Inbyggd webbkamera och en massa bra och
användbara saker. Jag hittade ingen bild på den på internet från Experts hemsida.




Kommentarer
Postat av: anna

vill också ha en liten laptop :)

2010-01-30 @ 22:48:42
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0