Min förkylning har bokstavligt talat fastnat

Dagens ordspråk: Att lära utan att göra, är som att älska utan att röra.

Hallå!

Vad snabbt det känns som att den här dagen har gått idag, tycker jag!
Jag började dagen med en ganska så lång sovmorgon, för jag skulle inte till skolan på förmiddagen. Jag hade nämligen en tid hos Vårdcentralen vid klockan 10.00 och började därför inte förrän efter lunch, då jag hade ett långt hål. När jag kom tillbaka hade jag bara körsång och klarinettlektion kvar på schemat. Om jag ska vara helt ärlig kändes det lite jobbigt att gå dit. Ni vet, man sitter en stund i soffan, blir alldeles för bekväm, känner hur ögonlocken slås igen och man vill absolut inte ut i kylan och ge sig iväg till skolan. Hela kroppen känns som den gör motstånd...
Haha, nu överdriver jag! Riktigt så illa var det inte, det är alldeles för lätt att låta min fantasi flöda bara.
Men att det kändes skönt att komma hem efter de två lektionerna och veta att jag faktiskt var där, det var skönt!

Mitt besök på Vårdcentralen gick riktigt bra och jag hade en väldigt trevlig doktor! Jag brukar vara nervös för det mesta inom sjukvård när det kommer till saker som kan göra ont, som att ta blodprover till exempel. Jag behövde inte alls vara nervös för det, för det var inget som gjorde ont och det blev inget blod inblandat överhuvudtaget!
Jag hade fått en tid där för att jag har eksem på mina ögonlock. De har varit torra i flera år och aldrig blir det bättre, även fast jag har fått salvor. Hon tittade i alla fall på dem och gav mig en annan salva som skulle vara bra! Någon annat jag också behövde få hjälp med, var min näsa. Jag har gått och dragit med en förkylning både länge och väl och jag får ingen luft genom näsan! Den är så igen täppt och att vakna varje morgon ungefär samma tid för att man inte får luft är inte kul. Hon undersökte då min näsa och såg att min förkylning hade fastnat, bokstavligt talat. Jag var helt igenkorkad och mot det fick jag en nässpray. Hon sa att man kan få lättare att blöda näsblod av den. Jag hoppas verkligen att jag inte kommer göra det, då blod inte hör till de saker jag tycker om, men jag brukar inte ha lätt att blöda näsblod annars heller. Får hoppas på det bästa! Känns i alla fall skönt att få ha gått dit. Jag fick en tid för återbesök också för att se att det blir bättre, för det är ingenting som går över på en natt.

Nu ska jag snart gå ned och titta på vår storbilds TV! Jag brukar göra det på kvällarna för att först slappna av och sedan läsa tidningar och böcker. Det får mig att bli väldigt avslappnad vilket är skönt för då får jag inte lika mycket värk. Imorgon väntar den sista skoldagen och till helgen blir det att åka till Örebro och träffa Malin, Adde och Lowe, kolla i affärer och ha roligt!

Ha en riktigt trevlig kväll allihopa, så hörs vi mer imorgon! =)

Kommentarer
Postat av: Neha

Aha okej, det har jag aldrig hört talas om förut faktiskt

2010-01-21 @ 20:02:44
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
Postat av: MyzaaN - Princess Pink

haha bra det :D kram rkam

2010-01-21 @ 22:55:37
URL: http://myzaans.blogg.se/
Postat av: LIENE

sv. du kan ladda ner en testversion på photoshop om du söker det på google. Man kan ju lära sig att redigera, inte så svårt:)

2010-01-22 @ 07:08:10
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: jenny

ja väldigt bra!

2010-01-22 @ 09:21:16
URL: http://jennysv.blogg.se/
Postat av: Z A N D R A :)

vad skumt ;o

2010-01-22 @ 10:47:00
URL: http://decevven.blogg.se/
Postat av: Erica

Svar: Mm, precis, och allt blir ju så mycket roligare om man har en positiv inställning till saker. =)

Mm, men det kändes mest spännande. Bara åka iväg sådär liksom. :D



Bra att du gick på de där lektionerna ändå. Kan vara lätt att man skippar om man känner sådär..

2010-01-22 @ 14:01:04
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: matilda

allt bra? :)

2010-01-22 @ 14:22:05
URL: http://tildaas.webblogg.se/
Postat av: sannie

Ha en awesome fredag idag!

Cheers mate!

2010-01-22 @ 14:27:36
URL: http://sannieschutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0