Gott nytt 2010!

Dagens citat: Julen är den tid när du köper årets presenter med nästa års pengar.

Gott nytt år på er allesammans!

Hade ni en lyckad och bra nyårsafton igår? Det hade jag!
Något nyårslöfte gav jag inte i år heller, jag vet inte vad det i såna fall skulle vara som jag skulle lova i ett helt år. Har inte kommit på någonting, och är det något jag vill ändra på så ska det nog gå att göra det ändå! =)

Idag har det varit en lugn och skön dag! Det var ju nyårsafton igår och det blev sent och då finns det ingenting skönare än att bara ta det lugnt och göra det man känner för. Systeryster Malin, Adde och Lowe var ju här igår och sov över till idag, så jag fick busa runt med busungen och mata honom innan de skulle iväg. Han somnade i mina armar precis innan de skulle åka, så vi fick ta på honom overallen ändå, fast han inte var vaken. Han var så söt så i full utrustning för att gå ut i kylan, haha! Det har inte varit så kallt idag, om man jämför med de tidigare dagarnas -23, men det har snöat en hel del! Det började igår på kvällen till tolvslaget, så det har blivit lite mer i snövallarna.

Förutom att lata mig har vi varit ute på en promenad! Det är så skönt att gå ut och gå vår lilla runda, den är inte så lång men man hinner få frisk luft, röra på sig och bli piggare! Jag har ju visat bilder på hur jag bor, och jag har fått höra att det ser ut lite som "Barnen i Bullerbyn!" Det kan jag hålla med lite om, faktiskt! Vi brukar gå mellan husen och det är så mysigt att se alla tända ljus och adventsstjärnor och ljusslingor i julgranarna!

Igår visade jag ju mina höjdpunkter från det gågna året, 2009, som jag minns som om det vore igår, ;)
Jag tog dock inte upp så mycket om mina förhoppningar inför detta nya år, och även decenium! År 2010 tror jag kommer bli grymt bra! Jag kommer ta studenten i sommar och till hösten kommer jag börja mitt första år på universitetet. Det känns jättekonstigt att jag snart efter alla år i skolan snart är klar och att jag sen ska ut i vuxenlivet och armbåga mig fram. Som syrran sa idag "Det känns så konstigt att du börjar bli så stor!" Det tycker jag med, eftersom jag har sett mina syskon ta studenten allihopa, en efter en. Nu är det snart min egen tur.
Fler förväntningar som jag har är att min bok som jag skriver om mitt handikapp ska bli otroligt bra! Än är det många oskrivna blad som ska fyllas med ord och meningar och kloka budskap. Det är förresten just vad 2010 är, oskrivna blad som snart kommer fyllas på med händelser och nya minnen. Jag tror det kommer bli ett minst lika bra år som 2009, om inte ännu bättre!


Nu är det 2010!


Kommentarer
Postat av: ♥ CAROLINE ANETTE

sv; det kan jag lova att det var. :)

hur firade du nyår i går då? :)

2010-01-01 @ 21:28:53
URL: http://carolineanette.blogg.se/
Postat av: S A N N A S . R U M

Gott nytt år!

Hoppas att 2010 blir ett toppenår för dig (:

2010-01-01 @ 22:07:16
URL: http://sannasrum.blogg.se/
Postat av: I S A B E L L A

SVAR: Haha ja. =)

Jodå, julen var finfin! Din?

2010-01-01 @ 22:42:02
URL: http://tinkerbella.blogg.se/
Postat av: Erica

Precis! Är det något man vill ändra på så kan man göra det ändå, utan nyårslöfte! =)

2010-01-02 @ 12:26:52
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Sannas Fotografi

Tack :)



Ja det där med nyårslöften är lite överskattade, bättre att göra det man känner att man vill ändra :) Än att bara känns sig tvungen..

2010-01-02 @ 17:38:51
URL: http://emmotsanna.blogg.se/
Postat av: Matilda

Tack detsamma!

Hoppas du hade en awesome nyårsafton!

2010-01-02 @ 19:33:45
URL: http://elitecyclist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0