Författarbesök och stan

Dagens språkgroda: Man kan inte göra det gjorda ogjort, men man kan verkligen låta bli att upprepa det. - Bruce Willis

Hallå!

Visst är det typiskt när man verkligen vill skriva någonting och det absolut inte går att få fram. Känner ni igen er?
Så var det för mig igår, men ändå lite annorlunda. Jag skrev ett inlägg här på bloggen och skulle publicera bilder som var tvugna att vara med. Vad händer då? Jo, mitt redan sega internet blir ännu segare och bilderna går inte alls att ladda upp här på bloggen. Jag försöker och försöker, klockan blir för mycket, jag hinner inte och jag får låta det vara. Tråkigt när det blir så, men nu har jag i alla fall publicerat gårdagens inlägg med alla de rätta bilderna. Det handlar om mitt tips till bättre, strålande och mycket finare och renare hud, nämligen mikrofiberdukar. Bläddra ned och läs det direkt - ni blir inte besvikna. Jag lovar att det funkar!

Nog pratat om igår. Idag började jag klockan 08.00 med Affärsjuridik. Jag tycker det är jätteintressant och kul faktiskt! Något som kanske inte var lika kul var att det endast var jag och min lärare där. Det gjorde ingenting, då får jag ju mer hjälp och hon är jättetrevlig, men det är ju roligare om man är några fler. Vi är ganska få i gruppen och är någon borta märks det väldigt väl!

Min andra lektion var svenska, och idag var den väldigt spännande och intressant! Vi hade nämligen en författare på besök - Magnus Nordin. Han har bland annat skrivit Djävulens märke, Förföljaren, Prinsessan och mördaren, Årstamördaren och sen tog mitt minne slut. (Den sista var ingen titel). Han berättade om sina böcker och om hur han blev författare och vägen dit. - Gissa om jag satt som hypnotiserad! Jag håller ju på att skriva en bok just nu och jag blev riktigt inspirerad av honom, det började klia i fingrarna efter att få skriva på en gång. När han hade pratat klart fick vi ställa lite frågor och så. Jag kom oturligt nog inte på någon fråga, fast jag hade chansen. Han skriver deckare och skräckromaner och har jobbat som lärare! Nu föreläser han bara och skriver böcker. Låter riktigt roligt och det var en väldigt bra föreläsning!

När sista lektionen var avklarad åkte jag först hem en liten stund och sedan till stan. Jag behövde köpa lite grejer och hittade en del av det men inte allt. På Lindex fyndade jag i alla fall en sminkväska och en nessesär! Jag har länge behövt dem båda och har frågat mig varje gång jag behövt någon varför jag inte har köpt mig det. Nu var det så billigt så nu införskaffade jag mig äntligen det. Sminkväskan hade tidigare kostat 129 och var nu nedsatt till halva reapriset och gick väl på 30 kr eller så. Nessesären gick på en tjuga, tror jag!

Väl hemma efter staden vilade jag en stund för jag hade så ont i huvudet, det började ända ifrån nacken. Efter att ha sovit en stund hade det i alla fall gått över och jag gick upp och pluggade! Har betat av både klarinettläxan och filosofin. Jag jobbar väldigt mycket med mina läxor och uppgifter varje dag, som min bok tex som jag skriver som projektarbete. Jag blir stressad om jag inte gör allting jag ska och jag har tydliga mål med vad jag vill göra efter gymnasiet, så jag måste ligga i. Jag har vetat sedan 9:an vad jag ville göra efter gymnasiet och det var att läsa på socionomlinjen. Hårt slit lönar sig och det finns inget roligare än att få höga betyg!


Nessesär och sminkväska från rean på Lindex!


Kommentarer
Postat av: Emma

söt!:)

2010-01-26 @ 20:17:44
URL: http://emmichs.blogg.se/
Postat av: sofie

vädligt söt nessesär! :D

2010-01-26 @ 21:35:53
URL: http://soooofieeee.blogg.se/
Postat av: Angelica - MakeupArtist

så snygga väskor =)

2010-01-27 @ 00:58:09
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/
Postat av: LIENE

sv: tee är så coolt med leoparddetaljen:D

2010-01-27 @ 17:22:14
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0