Vinterland

Dagens ordspråk: Att ta medicin är inte roligt, men att ha roligt är bra medicin.

Hallå!

Jag hade ju tänkt att visa en bild på all snön som jag sa att vi fick igår, men det glömde jag helt bort när jag pratade så mycket om stress och om olika tips för att motverka den. Kom på det senare igår, så jag tänkte att jag fick ta det idag istället. Stressen gick över efter en stund också, vilket var väldigt skönt!

På tisdagar brukar jag börja skolan klockan 08.00 och sluta runt klockan 12.00, ha en riktigt kort dag!
Idag blev det inte så, för vi skulle ha ett möte om Restaurangshowen vid klockan 13.00 med bland annat frisörerna för att se vilka frisyrer och kläder vi som uppträder ska ha. Det är bara sångarna som blir stylade med frisyrer och liknande om inte hela bandet ska ha en speciell outfit eller så. Därför gick vi igenom alla låtarna (vilket var bra, jag kom inte alls ihåg hur alla gick, haha) och checkade av efter varje. Vi fick slutade vid klockan 15.00 ungefär så det var ju inte riktigt så länge som till 16.00, som vi först trodde att det skulle vara!

Väl hemma har jag fått tagit det lugnt stora delar av dagen, för jag har haft en sådan huvudvärk. Det ingår i min värk att ha ont i huvudet, vilket jag väldigt ofta får och det leder tyvärr ibland även till migrän. Det har gått över ganska så bra nu i alla fall så jag hoppas att det inte kommer tillbaka! Vad jag har för värk vet jag ju egentligen inte, jag har aldrig fått det uträtt. Jag vet bara att jag kan ha Myalgi, som är muskelvärk, men jag tror att jag har Fibromyalgi, då man har ont i musklerna och lederna. Jag ska få det kollat snart, förhoppningsvis. Jag ska till en neurolog för att kolla upp det och jag är med i listan bland återbudstiderna, så jag hoppas att de snart ringer och säger att jag får komma! Att veta varför man har ont är någonting jag tror är väldigt viktigt, för det skulle nog hjälpa mig på halva vägen i alla fall. Det är alltid lättare att acceptera någonting om man vet vad det är!

Imorgon har jag den turen att jag inte behöver gå iväg till skolan! Jag kan med andra ord ha sovmorgon hela dagen, haha! Nej, så blir det nog inte. Jag är morgonpigg! Historian får vi jobba hemma i och likaså Affärsjuridiken. Det är skönt, för jag har självdiciplin och vet att jag verkligen gör allting jag ska. Vi skulle egentligen ha haft Ljudteknik också, men Kulturskolan där vi har den lektionen, har studiedag imorgon så den är också inställd! Men jag klagar inte direkt. Alltid skönt att få en dag ledig!




En bild på all snö som kom igår. Hade snö ända upp till knäna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0