Studentmössa och sportlov!

Dagens ordspråk: Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Hallå!

Åh, vad jag är glad! Nu är det äntligen fredag och sportlov! Det känns så bra att veta att jag har en hel vecka framför mig som jag inte behöver gå iväg till skolan utan kan göra precis vad jag vill! Hur härligt som helst!

Idag var skoldagen uppdelade i två delar, kan man säga. Jag var i skolan på förmiddagen och sen gick jag hem en stund på lunchen för jag hade ett så långt hål! När jag sedan kom tillbaka hade de andra i min klass fått sina studentmössor! Jag såg imorse några sam:are ha sina mössor och jag hade hört det ryktas om att de skulle komma den här veckan. När jag kom tillbaka efter lunchen gick jag och hämtade min studentmössa hos vaktmästaren, men jag fick då höra att jag var tvungen att kontakta en tjej som hade hand om alla mössor på skolan, så hon visste att jag hade tagit min. Jag hade inget nummer till henne och inte vaktmästaren heller. Jag gick då upp till expeditionen för att fråga om numret, men då var de på lunch! Jag visste inte alls hur jag skulle göra, haha! Jag fick till slut tag på en lärare som kunde låsa upp ett klassrum så jag fick låna en dator och söka hennes namn på hitta.se. Fick fram det och skickade iväg ett sms och så var den saken fixad!
Min studentmössa var jättefin, om jag får säga det själv, haha! Det stod mitt namn, klass, året jag går ut och så hade den ett lila band och en lila "diamant" (estetlinjens färger) var jättefint! Nu längtar jag bara tills jag får använda den! Mössan får ni se sen, ;)

Nu till helgen tror jag det blir lugnt. Tydligen ska det bli något snöoväder, usch! Jag vill att snön ska smälta bort och att det ska bli vår istället men tydligen har vädret andra planer. Vi hade egentligen tänkt att hälsa på syrran Malin, Adde och lillplutten Lowe, men de är lite sjuka och mår inte så bra. Tråkigt! Jag hoppas att de snart blir bättre och att vi istället kan åka dit till veckan på lovet! Det ser ut så nu i alla fall att vi ska det. Det blir säker jättebra, =)

Vad har ni för planer för lovet? Om ni har sportlov nu, vill säga? =)

 


Idag fick jag äntligen min studentmössa! ES3, shalalala!




Kommentarer
Postat av: Sanna - [ s a o s. b l o g g. s e]

Man kan faktiskt vänta för länge ibland ;) hihi

2010-02-19 @ 20:27:00
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: Erica

Härligt! =)

2010-02-20 @ 13:10:51
URL: http://faithhopelove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0