Lyxig onsdag

Dagens ordspråk: Den som spar han har.

Hallå!

Det är någonting speciellt med att bara ha fyra-dagars-vecka känner jag, haha!
Förra veckan hade jag en dag ledig, för att jag inte hade några lektioner och nu i måndags var jag ju på ett läkarbesök i Örebro. Skoldagarna går väldigt mycket snabbare när de bara är fyra dagar!

Idag hade jag en lyxig skoldag - jag hade bara en lektion! Hade sovmorgon till klockan 09.40 och hade då Ljudteknik. Det vara bara jag och Chenfei där för vi ska göra egna projekt i studion där vi spelar in egna låtar. Det var vår tur idag och vi fick hjälp av vår lärare att köra igång. Vi ska spela låten My Heart Will Go On med piano, klarinett och tvärflöjt! Det instrumentet vi började med var klarinett, som jag spelar och därför fick jag börja. Gissa om det var nervöst! Jag har aldrig spelat in i en studio förut och även om det bara var ett skolarbete så kände jag hur fingrarna darrade lite extra, haha. Men det gick bra! Känns jätteskönt att ha det gjort nu, den första lektionen. Nästa gång som lär bli om några veckor, får vi sköta allting själva!

Fick ett telefonsamtal idag också ifrån Neurologen som jag var hos i måndags. Han sa då att han trodde att jag kanske hade en sjukdom som hette Ehlers Danlos Syndrom (min värk har inte med min värk att göra, fick jag konstaterat där) och idag sa han att det var så. Jag är inte alls så säker på att jag har den. Lite passar in, men inte allt. Jag tror fortfarande att jag har Fibromyalgi och jag ska ju till Vårdcentralen och få det uträtt. Fibromyalgisymptomen passar in på väldigt, väldigt många punkter på mig och därför tror jag fortfarande att det är vad jag har. Tror man att man har någonting annat har man alltid rätt till en "seccond opinion". Vad jag än har, kommer jag få reda på det! Känns bättre nu än i måndags, vilket är jätteskönt! Nu är jag glad igen! =)

Nu ska jag gå till TV:n och varva ned lite. Jag har pluggat som bara den inför mina två prov på fredag och andra uppgifter som vi har. Hörs igen gör vi imorgon. Ha det så bra så länge och håll i hatten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0