Fettisdagen

Dagens ordspråk: Att veta sina mål är första steget mot att uppnå dem.

Hallå!

Idag har det varit en superbra dag!
Förra veckan hade jag en inte alltför bra vecka och den var väldigt stressig. Jag hade två prov på fredagen vilket var väldigt jobbigt, då båda låg på morgonen med en kort rast emellan. Idag fick jag reda på de två provresultaten och det gick så bra! Jag är verkligen jättenöjd! Jag fick MVG på mitt prov i samhällskunskap som jag hade!
Vi fick även reda på resultaten från våra nationella prov i svenska som vi hade i höstas och innan jul! Provet bestod av en muntlig del och en skriftlig. Jag hade inte behövt vara orolig, det gick strålande också! Det känns så bra och peppande att göra bra ifrån sig! En av de (många) bästa saker som finns!

Efter skolan tog jag en runda på stan. Hittade äntligen mina byxor på H&M som jag har letat efter! Efter det blev det en sväng förbi Bagarn's Brödbod! Det är ju fettisdagen idag, så det var en ordentlig kö där inne. Jag har inte ätit en enda semla i år och kände att jag verkligen var värd det efter alla fin resultat idag, haha! =)

Imorgon har jag en väldans tur och är ledig! Jag har inga lektioner imorgon för de flesta är inställda så jag har fått hemuppgifter. Det känns väldigt skönt för jag vet ju att jag gör allt jag ska och det är ju alltid skönare att kunna ta en lång sovmorgon! Även på torsdag är jag ledig, för då har hela skolan friluftsdag. Jag kan ju inte vara med och jag har ju inte heller idrott, så jag kan ägna dagen till vad jag vill! Det blir äntligen ett besök på vårdcentralen då. Känns konstigt att säga "äntligen" för jag gillar inte direkt att gå till doktorn, men nu ska jag få en utredning på min värk. Det gick ju inte så bra förra veckan då jag hade fått en remiss till neurologen som inte ens visste varför jag var där (så bra skriven var remissen alltså) men nu hoppas jag få ordning torpet! Blir nog kanoners det! =)

Avslutningsvis måste jag fråga er; Har ni eller ni äta en semla idag på Fettisdagen? =)


Idag är det Fettisdagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0