Universitetet i höst!

Dagens citat: En del har tusen skäl till varför de inte kan göra vad de vill göra, när allt de behöver är ett enda skäl till varför de kan. - Mary Frances Berry

Hallå!

Tänka sig vad svårt det ska vara när man ska registrera sig någonstans på internet! Så fort det är någon webbregistrering som öppnar rasar den ihop samma dag och likaså den sista dagen. Det var så när man skulle anmäla sig till universitetet och det är så när man ska registrera sig på det programmet man har kommit in på. Är det inte typiskt? Tröttsamt, är vad det är i alla fall!

Varför pratar jag om webbregistreringar i dagens blogginlägg? Jo, det är för att jag nu ska avslöja att jag ska börja på universitetet i höst! Jag har i och för sig alltid pratat om universitetsstudier i min blogg (vad jag vill gå och när jag sökte in) men nu har jag sedan länge fått antagningsbeskedet och den 30 augusti börjar jag på Örebro Universitet!

Det programmet jag ska börja på heter Systemutvecklarprogrammet. Det är ett program där man får jobba med datorer och utveckla system m.m. Systemutvecklarprogrammet var inte mitt förstahandsval, för det var Socionomlinjen, men den kom jag inte in på. Det var så otroligt många som sökte in och genom att bara söka ett universitet blir det ju ännu mer begränsat, vilket jag gjorde då jag bara valde Örebro. Men jag kom i alla fall in på Systemutvecklarprogrammet och idag tänkte jag registrera mig där för att behålla min plats, men sidan kraschade ihop totalt redan på förmiddagen, hehe. Det brukar vara så och det är lika typiskt varje gång, men det blir nog bättre snart!

I alla fall, Systemutvecklarprogrammet börjar jag ju på den 30 augusti. Eftersom att det inte var mitt förstahandsval har jag andra program som jag är reserv på, så jag hoppas att jag kommer in på någon av dem! Det får jag reda på nu efter webbregistreringen och efter några veckor när jag har börjat. Jag ser fram jättemycket till att börja, det känns så spännande och även väldigt vuxet! Jag har längtat till universitet ända sedan högstadiet! Min bror började på KTH (Kungliga Tekniska Högskolan) direkt efter att han hade tagit studenten och det verkar så roligt och han har verkligen fått en fin utbildning och ett bra jobb nu! En av anledningarna till att jag har längtat till universitetet har varit för att där är man mer på "samma nivå". Där går alla för att de vill gå där och dett är förhoppningsvis mognare studenter som går där också. Det ska bli jättekul som sagt, men det är ju självklart nervöst också! Jag har ju aldrig gått på universitetet innan, jag vet ingenting om vilka rutiner man har eller hur det går till, men jag tror att det kommer bli superroligt!

En förberedelse som jag har gjort idag i alla fall inför mina universitetsstudier, är att jag har köpt pennor! Jag gick in på Bokia och köpte två riktigt snygga pennor (en bläck och en stiftpenna) som var riktigt bra! De var "tjocka" att hålla i vilket är bra för mig som får väldigt ont när jag skriver, eftersom jag har en sjukdom (Ehlers Danlos Syndrom) som ger mig kronisk värk. Så jag är jättenöjd! =)

Ska någon av er också börja på Universitetet i höst? =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0