Provrum utan stolar

Dagens ordspråk: Som man vill bli behandlad själv, behandlar man andra.

Hallå!

Idag har den dagen kommit som jag har längtat jättemycket efter! I måndags, förra veckan, lämnade jag in min bok som jag har gjort som projektarbete, som handlar om mitt handikapp, till ett tryckeri och idag var den klar! Jag är så obeskrivligt nöjd med hela resultatet, den blev så bra! Mitt hårda slit har verkligen lönat sig och gladare och stoltare kan ingen vara. Jag har aldrig skrivit någonting bättre i hela mitt liv!

Jag har skrivit på min bok under en väldigt, väldigt lång tid och det har drabbat min blogg litegrann, för jag har inte velat blanda ihop mina texter med det jag skriver på bloggen och därför har det varit svårt att skriva om mitt handikapp och min värk här. Jag har skrivit flera gånger att jag verkligen ska skriva mer om det när min bok är klar och jag har tänkt börja lite så smått med det redan nu! Det var en händelse i lördags som jag tänkte skriva om, när jag var på stan i Örebro:

Jag var inne på Gina Tricot och skulle prova ett par leggins. Det fanns massor mer provrum lediga men jag väntade tills handikappsprovrummet var ledigt för jag tycker det är väldigt bra och oftast finns det en stol där inne. Jag har nämligen svårt att ta på mig leggins och så om jag inte sitter ner, det går men det är svårare för mig att göra det ståendes. När provrummet blev ledigt gick jag in och såg till min besvikelse att det inte fanns någon stol. Jag tittade i de andra provrummen men det fanns ingen där heller. Jag tyckte att det var konstigt, för på Gina Tricot i Marieberg finns det alltid en stol där inne. Eftersom att det inte fanns någon var det inte så mycket mer att göra åt det, men vi gick och frågade en tjej som jobbade där om det inte fanns någon stol. Hon sa att det tyvärr inte fanns någon och inte gick hon och kollade efter om det fanns någon heller. Hon tänkte säkert inte på det, att hon kanske kunde hämta en, men jag ville så gärna prova de där leggisen så jag fick sätta mig ned på golvet, helt enkelt. Det var inte speciellt varmt och inte sådär jättekul heller, men vad gör man inte när det inte finns något annat sätt? Jag tycker det var riktigt dåligt att det inte fanns någon stol eller pall och inte någonting fastsatt i väggen heller att sitta på, som det tex finns på Lindex här hemma.
Även om man inte har svårt att ta på sig leggins stående så kanske man tycker det känns lättare att sitta ned, så det är ju säkert inte bara jag som vill ha stolar i provrummen. Dåligt som sagt, även fast det löste sig. Hoppas på att stolar i framtiden kommer finnas i provrummen! OBS! Det här var på en Gina Tricot butik jag bestökte, andra Gina Tricot butiker kan ha stolar i provrummen. OBS!



Annars idag har jag bara tagit det lugnt, jobbat med mitt projektarbete (rapporten) och varit ute på en härlig promenad! Jag trodde att solen skulle vara framme idag men den lös med sin frånvaro istället. Nu verkar det som att det ska bli fint väder till helgen istället. Hoppas och håller tummarna för det! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0