Påsklov

Dagens ordspråk: Varje dag ovan jord är en bra dag.

Hallå!

Då var det tisdag och första dagen på påsklovet! Eller ja, påsklov fick vi ju egentligen i fredags, men då är ju alla lediga så idag kan ju vara den första dagen också! Hur som helst är det jätteskönt att få vara ledig en hel vecka till och inte tänka på skolan. Skönt!

Idag har jag varit förbi stan en sväng till biblioteket. Jag ville så gärna låna lite nya böcker så jag fick med mig några hem. Jag klarar mig inte utan böcker, jag är en riktig bokmal! Jag trodde det skulle bli fint väder att gå på stan i men det var lite mulet men ingen snö idag i alla fall, som tur var. Däremot var det väldigt varmt ute! Jag vet inte om det var min vintejacka som var väldigt varm eller om det var luften, men jag tror det var ungefär 10 grader ute. Det är verkligen annat mot den kalla vintern vi har haft!

Jag har även varit ute på en skön cykeltur idag! Jag har inte cyklat på flera månader eftersom att det har varit vinter och halt och jag har verkligen saknat det. Jag var så sugen på att cykla idag med så jag tog ut cykeln och körde 8 km! Jag börjar med det och ökar sträckan sen till 13 km som jag körde nästan varje dag på sommaren, för jag vill inte få för ont. Nu är det ju inte is ute längre men det är rullgrus och det är lika farligt det! Jag har lyckats hålla mig på benen än i alla fall och jag hoppas inte att det händer någon olycka. Får hoppas att de sopar gatorna snart!

Just ja, jag måste även berätta en rolig grej som händer imorgon! I måndags förra veckan lämnade jag in min bok hos ett tryckeri som ska trycka min bok och idag ringde de och sa att den var färdig! Det gick verkligen fort, med tanke på att det har varit påsk och röda dagar. Åh, vad spännande det ska bli och se resultatet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0