Allt att fira!

Dagens ordspråk: Vackert är allt som ses med kärlekens ögon.

Hallå!

Vilken härlig lördag det har varit idag! På förmiddagen var det rätt så fint väder här och jag trodde att det skulle bli en dag ute i solen. Tyvärr hade jag fel, för det började mulna på och solen var bara framme ibland. Men det var perfekt gå-väder! Mamma och jag tog tillfället i akt och tog oss en promenad som tog en hel timme ungefär. Det kändes jättbra och det var jätteskönt! Tyvärr fick jag väldigt ont i mitt knä sen, på eftermiddagen. Det har med min Ehlers Danlos Syndrom att göra, för mina leder hamnar lätt i ytterläge för jag är överrörlig. Det gjorde inte ont när vi gick men det kom sen. Men nu är det bättre i alla fall!

När vi var ute och gick tänkte jag på att det är så skönt att det är vår och att sommaren ligger framför oss! Redan nästan lördag är det ju 1:a maj och det är inte alls långt kvar till studenten. Jag tycker det känns så konstigt, att det är min tur att gå ut skolan. Alla mina tre syskon har ju gjort det före mig och jag har sjungit Studentsången två år i rad för de studenterna som har gått ut (går estet och vi är med i kören, därför sjunger vi för studenterna) men om bara några veckor är det min egen tur att stå där i vit klänning och studentmössa! Det känns jättekonstigt, men också jätteskönt! Jag känner mig färdig med gymnasiet nu, jag vill börja på universitetet istället! Fast samtidigt är det ju ett stort kliv in i vuxenvärlden och det är ju också väldigt skrämmande. I 12 års tid har vi blivit flyttade från lågstadiet till mellanstadiet, från mellanstadiet till högstadiet och från högstadiet till gymnasiet. Nu är det vår eget ansvar att ta reda på vad vi vill göra och också ta oss dit! Jag ska ju läsa på universitetet till hösten och det känns väldigt skönt att veta vad jag vill göra. Jag har vetat det enda sedan jag gick i 9:an och nu är det snart dags att få göra det! Men innan allt börjar har vi ju en student att se fram åt, en varm och fin vår och förhoppningsvis en jättefin och supervarm sommar! Vi har allt att fira!



När jag ser den här bilden tänker jag så på sommaren!
Snart är det dags för studenten och vi har allt att fira!


Kommentarer
Postat av: * Em

Hej! Haft en bra helg såhär långt? :)

2010-04-25 @ 12:10:29
URL: http://emelojs.blogg.se/
Postat av: Julia

Vin t helgen, YEAH YEAH!

2010-04-26 @ 15:57:37
URL: http://juliaexanimo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0