Vill vi verkligen ha höst?

Dagens citat: En filosof utan uppriktighet är bara en politiker. - Voltaire

Tjena!

För en vecka sedan var det den 1 september. Då kände jag ångest, för jag vill inte ha höst än, jag vill ju ha mer sommar! Jag vill inte gå in i en period där det faller gula och röda löv på backen, vattenpölarna duggar tätt och det blir frost på gräset på morgonen. Jag vill ha mer sol och värme! Men jag har märkt på väldigt många bloggar, att det är väldigt många som faktiskt längtar till hösten. Det står ofta "Åh, jag längtar till hösten!" och så har de lagt in ett kollage med kläder under, som har kommit ut i affärerna eller som snart ska komma ut. Det är varma, stickade tröjar, boots, stövlar, väskor, mössar, vantar, schalar, till och med halsdukar... ja ni fattar grejjen? Men är det verkligen hösten som vi längtar efter?

Jag började fundera på det för någon dag sedan, när jag sprang in på många bloggar som tog upp just det här, att de ville ha höst och så var det ett klädkollage längre ner. Är det kläderna som gör att vi vill ha höst, de nya snygga kläderna som affärerna gör reklam för, eller är det för att hösten i sig är en så fin årstid?
Missförstå mig rätt, jag tycker om att titta på kläder i bloggar, få inspiration och se vilka nya fina kläder som har kommit ut. Men är det inte kläderna som vi vill ha då, istället för hösten? Det var bara en tanke som slog mig, och som passade bra att ta upp nu när jag inte visste vad jag skulle skriva om.

Vad tycker ni, är det de nya höstkollektionerna som vi längtar efter, eller är det verkligen hösten?


Är det de nya höstkollektionerna som vi menar när vi säger "Jag vill ha höst!" eller...




... är det årstiden i sig vi vill ha...?



Kommentarer
Postat av: Gabriella

visst är de kul haha?

jo de bara bra tack :)

2009-09-08 @ 19:49:02
URL: http://gaabriiellaas.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

jag tror det är en blandning..vi vill ha msyigheten med höstkläderna - det stickade det lagerpålageraktiga, nya färger, nytt mot sommarmodet..men ofta blir hösten lite för varm vissa dagar för det stickade eller lite för kall..det är ofta "mellanväder" tycker jag.

Postat av: Anette

Jag längtar efter de fina färgerna på träden o stora halsdukar och tända ljus på kvällen haha. Det är höst för mig :)

2009-09-08 @ 22:47:14
URL: http://ankarstav.blogg.se/
Postat av: Debbie

Lätt kläderna, haha. Gillar inte att det blir mörkare och kallare, grått och blött.. usch :( Men då gillar man ju kläderna desto mer, eftersom de fyller den funktionen att man håller sig varm :P Dom hade ju inte varit lika populära i 25 graders värme ;)

2009-09-09 @ 15:01:56
URL: http://debbie.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0