Första snön

 Dagens ordspråk: Man kan inte köpa kärlek, men man kan få betala dyrt för den. - Henny Youngman

"Kyckling på fredag vad var det jag sa, jag vill ha fredag idaaaag!"

Haha, kommer ni ihåg den reklamen som gick för många, många år sedan?  Det är reklam för Kungsfågels kyckling och de sjöng att de alltid ville ha fredag. Vet egentligen inte varför jag skriver det här, men det är ju fredag idag så man kan ju inte säga att det inte är relevant till denna dag!

Nu är det jätteskönt att sitta framför min laptops tangetbord, ska jag säga er. Jag har hållt på med mitt projektarbete och skrivit på min bok, och fråga mig inte varför men jag får inget bra flyt om jag börjar att skriva på datorn! Nu är det inte så att jag har alla mina blogginlägg i ett block, för jag skriver alltid dem här på datorn direkt, lovar. Men när det kommer till skolarbeten vill jag alltid ha en kladd först och det känns extra viktigt med mitt projektarbete. Vem vet, min dator kanske skulle krascha och där åkte då allt mitt material åt fanders och det är vår... Nej, så ska vi inte tänka. Men det jag ville komma till var i alla fall att jag har skrivit så mycket nu så jag har jätteont på fingrarna. Därför är det skönt att skriva på datorn!

Min bok som jag skriver som projektarbete handlar ju om mitt handikapp. Jag tycker att det är fantastiskt kul som jag så många gånger har sagt, och inte det minsta jobbigt! Många kanske tror att det skulle vara ett jobbigt ämne att skriva om, men jag tycker att det känns naturligt och inte konstigt alls. Jag har ju skrivit här på bloggen i 1 år och några månader, och jag tror det är bland det värsta man kan göra faktiskt. Inte att jag inte tycker om det, för jag älskar att blogga! - men jag menar, vad är värst, att skriva en bok om det eller att skriva om det offentligt på internet? Jag var lite rädd för det i början angående vilka reaktioner jag skulle få och om det bara skulle drälla in taskiga kommentarer. Än så länge har allting gått strålande och därför känns det inte konstigt att skriva en bok om det. Jag har haft författardrömmar ända sedan jag var liten, så att få trycka en bok om det här som projektarbete kan inte bli bättre. Jag älskar det!

På tal om någonting helt annat, imorse SNÖADE det här! Det har säkert gjort det i flera städer tidigare, men här är det alltså första gången för i år och det är väldigt tidigt. Det var ju bara snöblask förstås, det var ju inte minusgrader ute, så det regnade bort väldigt fort. Jag hoppas att snön tar lite längre tid på sig. Jag menar, jag har inte ens vant mig vid att det är minusgrader ute.


Har det hunnit komma någon snö hos er än?


Kommentarer
Postat av: Anonym

har du bloglovin? :)

.. ingen snö hör, bara en massa regn ;/

2009-10-16 @ 20:10:23
URL: http://lagomsmart.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha ingen snö här i Stockholm, tur det! Fast det har snöat lite två gånger redan. Tycker det är väldigt tidigt för att vara Stockholm!

2009-10-16 @ 20:45:03
URL: http://emmichs.blogg.se/
Postat av: miimo

fin blogg :D kolla gärna in vår

2009-10-16 @ 23:01:48
URL: http://mimosandy.blogg.se/
Postat av: Anna

sv: Haha ja :D ÅH kul att vi här uppe i Luleå inte har snö, men stockholm har haft ;D ojoj, vi har tillochmed haft sju plus grader de två senaste dagarna :O

2009-10-17 @ 00:34:12
URL: http://annaahellgren.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ingen snö på backen.. men det kom lite för nån dag sen :D

2009-10-17 @ 11:14:58
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: ellen

Det var lite sådär snöblandat regn för några dagar sen. Bor ju trots allt i Blekinge så det är lite för tidigt än :D



Svar: Men åh, om du passade bra i den skulle du ju köpaa! VÅGAVÅGA! :D:D Jovisst det är supersnyggt ;)

2009-10-17 @ 11:22:14
URL: http://ellenstjernholm.blogg.se/
Postat av: emma

hej!

allt bra?



Svara på "dagens fråga" i min blogg :)

/ Emma

2009-10-17 @ 20:36:36
URL: http://ebolmgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Turligt nog får jag svara nej på snöfrågan :D

2009-10-19 @ 08:41:42
URL: http://veronikascrib.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0