Obarmhärtig sovmorgon

Dagens citat: Jag vet inte hur sanningen må vara; jag berättar historien så som jag har hört den bara. - Sir Walter Scott

Hallå!

Då var det måndag igen då och dags för skolan att börja igen för oss många som har haft en veckas höstlov!
Det var inte barmhärtigt imorse för mig då jag började kl 08.00 och började dagen kl 05.45 och steg upp ur sängen. Det är många av mina kompisar som tycker att jag är lite konstig som går upp så tidigt, eftersom att jag inte bor alltför långt bort från skolan, som de kanske gör. Jag klarar inte av att stressa på morgonen (mer än vad jag redan gör då, vill säga, ;)) och kan inte bara gå upp ur sängen och i skorna med en macka i ena näven och väskan i den andra. Det blir för jobbigt och därför går jag upp extra tidigt!

Slutade egentligen dagen vid kl 16.40, men gick hem en timme tidigare ungefär. Vi hade nutida konst när vi själva får ta ansvar för vårt eget arbete och därför får gå hem när vi känner att vi har gjort tillräckligt och inte kommer längre. Jag för min del gick då hem och vilade för jag har ont i huvudet. Veckan innan lovet hade jag migrän, men idag hade jag turen att kunna bota den innan det skedet. Jag har mycket ont i huvudet, nästan varje dag, och det tillhör min värk som jag har. Jag har haft ont i hela kroppen (utom snoppen, för det har jag ingen, men hade jag haft det hade jag haft ont där med. Kanske borde ha det som "Dagens ordspråk" någon dag.) sedan jag var 11 år och fick då förklaringen att det kan vara Myalgi, som betyder muskelvärk. Jag tror dock att det är Fibromyalgi istället och väntar på att få komma till en reumatolog och få det bekräftat! Skillnaden mellan Myalgi och Fibromyalgi är nog att med det förstnämda har man mer ont i musklerna och med Fibromyalgi har man ont i både muskler och leder. Man har även så kallade "triggerpunkter" på olika ställen i kroppen som det gör ont att trycka på.

Imorgon kommer vi inte vara på skolan hela dagen som vi brukar, utan vi ska på ett studiebesök på Transcom här i stan! De pratar i telefon och håller på med datorer och hjälper människor. Det är många ungdomar som jobbar där. Det är ungefär det som jag vet nu, men imorgon vet jag förhoppningsvis lite mer efter att ha varit där!

Är det någon som ska se TV-serien Ullared idag? De har gjort en såpa av det stora varuhuset idag, som de har gjort med exempelvis Färjan och Stockholm-Arlanda. Det går på 5:an kl 20.00 och jag kommer nog sitta bänkad, haha! Hela idéen att göra en tvserie av det låter lite knasigt tycker jag, men därför är det nog bra också!

Ha det så bra så hörs vi åter imorgon! Simma lungt!


Idag startar tvsåpan Ullared på 5:an.


Kommentarer
Postat av: stina

jag vart en vampyr med prinsesskrona :P

2009-11-02 @ 20:36:00
URL: http://kittygitty.blogg.se/
Postat av: miiah

SV: Haha, bra! :D Min dator krånglar så mkt ibland med kommentarerna, blir lite nervös ifall dem inte får svaret :p



Haha sån är jag också! Skriver alltid skitmycket och för långt och har jättesvårt för att korta ner :p haha.. Blir alltid värsta uppsatserna lixom ;)



Haha precis! Det är så jobbigt att känna så också eftersom studenten känns så långt borta och man vill bara att allting ska hända nuuuu! haha. Och så vill man ju fortsätta ha bra betyg och allt, gaahh!



Okej, vad har du för handikapp då? :) Ja, asså jag tror den heter något med socialt? Man kunde inriktiga sig mer på missbruk, lss, kurator och sådant :)



Är allt bra annars? :)

kramar

2009-11-02 @ 21:06:20
URL: http://miijauh.devote.se
Postat av: Mirlinda

åh tack så mycket! :D jo allt är fint här, hur är det med dig? kram

2009-11-02 @ 21:29:11
URL: http://mirliworld.blogg.se/
Postat av: Sannas Fotografi

Jo :)



Attans jag som skulle se ullared, men den missade jag! Var det något att se?

2009-11-02 @ 21:34:29
URL: http://emmotsanna.blogg.se/
Postat av: Anna

sv: Haha jaså ;D nej jag ska sova typ nu !

2009-11-02 @ 23:45:00
URL: http://annaahellgren.blogg.se/
Postat av: SANNASANNASANNA

SV: Okej! :D

Vill du ha hårtips, så kolla gärna in min blogg ;)



KRAM

2009-11-03 @ 16:37:00
URL: http://sannaakarin.blogg.se/
Postat av: Clara

SVAR: Tacktacktack! Okej mysigt, jag har inte gjort mycket eller förutom skolan då :D



HAha.. jag har en liten fråga ; gillar du skolan?/jobbet;)

2009-11-03 @ 17:05:22
URL: http://brunetttens.blogg.se/
Postat av: Oskar Wernersson

Låter skitbra :)

Man får tacka så väldigt mycket! Intressant :D Jag älskar att skriva debattartiklar. Är en riktig skrivnörd!

2009-11-03 @ 19:18:51
URL: http://osskie.blogg.se/
Postat av: Novembersara

SV: Eller hur? Det är så sjukt. Men vad gör man? Det går ju tyvärr till sådär i många länder.

2009-11-03 @ 19:19:09
URL: http://novembersara.blogg.se/
Postat av: Oskar Wernersson

Kommer förresten att följa din blogg hädanefter efter din beskrivning om dig själv. Just so you know! :)

2009-11-03 @ 19:21:18
URL: http://osskie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0