Vinterland i mars?

Dagens ordspråk: God etikett är konsten att få gästerna att känna sig hemma när du önskar att de vore det. - George Bergman

Då var helgen slut för den här gången igen! Fast inte riktigt än, det är några timmar kvar i alla fall.
Idag har min syster Malin och hennes sambo Adde varit här! De kom hit vid 14-tiden. Då bjöd vi på mat och sen åt vi tårta eftersom att både jag och Anders har fyllt år! Jag fick ett presentkort  på Guldfynd från Malin&Adde och Mikael&Sonja, som jag hade önskat mig! Jag blev jätteglad och nöjd över det! Fick även ett kort också som Malin hade gjort med hjälp av scrap booking, (stavas det så? skitsamma, jag stavar så) och det var jättefint! Det var ett gammalt kort på mig på, det var jätteroligt att se! Vet inte hur gammal jag har kunnat vara då, men det var för många år sedan i alla fall.

Innan de kom så pluggade jag lite idrott, för jag har ju teoriprov imorgon på kapitlet kroppen! Det har tyvärr inte gått lika bra att plugga idag som det brukar göra, för jag har haft en sådan där jobbig huvudvärk idag igen, som jag hade igår. Jobbigt har det varit och jag provade att ta tempen då för att se om jag hade feber. Jag låg på febergränsen så jag ska ta tempen nu ikväll igen för att se hur det är nu. Hoppas att jag inte blir sjuk, det är så tråkigt och jag blir alltid så stressad då när det är skola. Imorgon gör det ju inte så mycket om jag skulle vara sjuk, för vi har något som vi kallar Brytdag.  På brytdagar får vi ta igen det som vi eventuellt ligger efter i eller inte har gjort. Jag ligger inte efter i någonting, så jag hade bara tänkt att göra mitt prov i idrott och lite läxor, så att jag slipper göra dem senare. Därför gör det inte så mycket, för jag missar inga "vanliga" lektioner, mer än filosofin som vi har först på morgonen. Men jag hoppas att det inte blir så, utan att jag är frisk och kry imorgon och inte har någon jobbig huvudvärk. Jag hoppas på det bästa!

Mulet har det varit här idag, och inte bara det! Det har även snöat här - hela dagen! Usch, jag som ville ha bort all den snön som inte hade smält bort än och så kommer det ny. Jaja, det är i alla fall plusgrader ute så det är ju ingenting som kommer ligga kvar. Förhoppningsvis...

Nej, nu ska jag läsa igenom idrotten igen så att jag är säker på den tills imorgon!
Ha det bra allesammans!


Min syster Malins fina kort som hon hade gjort till mig! Kul med bilden
på kortet, vet inte hur gammal jag var där, haha!

Kommentarer
Postat av: Leonora - The Magic Memories

sv; Härligt :)

jorå det går allt!

Gör du då?

2009-03-22 @ 20:57:32
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Sött kort :)

2009-03-22 @ 21:04:56
URL: http://stockholmsflickans.blogg.se/
Postat av: almeida

jadå, det är jättekul ;p inte under tentaveckorna för då blir alla stressade och så vidare, och man går och oroar sig hela tiden, men utöver det är det helt galet roligt :) för det är ju så frivilligt som det kan bli, visst, gymnasiet med, men inte på samma sätt, och då känner man ju i hela sig att man gör något man verkligen vill :)

2009-03-22 @ 22:39:55
URL: http://dramaaqueen.blogg.se/
Postat av: Leia

Det är nog roligast så! =)

2009-03-22 @ 23:41:05
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: j e s i

Gud vad kul :)



2009-03-23 @ 09:09:31
URL: http://jesi.blogg.se/
Postat av: Nakenhunden

Jätte fint kort!!

Grattis i efterskott! :)

Hoppas att du fick många fina saker!

HA en bra dag!

Kramar

2009-03-23 @ 13:28:59
URL: http://nakenhunden.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jätte gulligt kort! :)

2009-03-23 @ 17:55:39
URL: http://chicflia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0