Fredag och shopping

Dagens språkgroda: Du har delvis helt rätt. - Samuel Goldwyn

Då var det äntligen veckans bästa dag, fredag, igen! Som jag har längtat!
Förra veckan den här tiden var jag i full gång med att stå på scenen inför fullsatt publik på restaurangshowen. Nu sitter jag framför min laptop och skriver blogg som jag tycker är så roligt! Även fast restaurangshowen var grymt kul, är det skönt att bara vara hemma också, för det sliter när man ska göra en bra och lyckad show. Mycket arbete krävs det.

Idag hade jag en kort skoldag som började med sovmorgon till kl 08.35 där vi hade naturkunskap. Just nu håller vi på och skriver en uppsats om olika biom. Ett biom kan vara tex öken och så, som jag skriver om. Jag skriver om öknen som finns i Peking i Kina. Jag tycker att det känns konstigt att tänka på såna saker, som här i Sverige har vi inga jordbävningar, inga sandstormar, inget krig. Om vi kollar i andra länder har de det och de håller på och krigar medan vi sitter i våra TV-soffor och tittar på video och dvd tex. Det känns konstigt. Vi ungdomar har i-landsproblem som handlar om vi har en dålig hårdag eller om sminket sitter som det ska, medan  barn i andra länder oroar sig för att de kanske inte har mat för dagen eller om de måste ut i krig. Det är konstigt, vi lever i samma värld men helt olika liv. Vet egentligen inte varför jag kom in på det här ämnet, men det har inte så stor betydelse, för det är viktiga saker att prata om.
Jag har en tendens till att spåra in på lite andra ämnen när jag pratar eller skriver om någonting, haha!

I alla fall, slutade gjorde jag efter engelskan vid kl 10.45. Det är skönt att ha såna korta dagar, speciellt på fredagar.
Jag åkte hem en stund och efter det åkte mamma och jag till stan! Jag hade sett några fina armband på Lindex hemsida som jag ville ha, men när vi kom dit så fanns de inte. Men jag hittade däremot andra saker som jag tidigare har letat efter, men inte hittat! Jag hade nämligen en ny väska! Kommer ni ihåg när jag för ett tag sedan skrev om att min väska hade gått sönder? När jag då letade så hittade jag ingen som föll mig i smaken, men det gjorde jag idag! En snygg svart fransväska! Jag har varit lite anti-fransar förut. Jag vet inte varför, men nu har jag ändrat åsikt. Den jag köpte var i svart material som såg ut som skinn, skitsnygg!
Jag hittade inte bara en väska, utan ett par snygga, ljusa jeans också! Jag har länge letat efter det, efter ett par som det inte är hål i, för det har jag redan. Utan resultat har jag hittat några, fram tills idag. De fanns på Lindex och de var jättebra, så de fick också följa med hem. Det bästa av allt var att jag hade en rabattcheck på 25% på hela köpet, så jag fick väskan nästan gratis! Billigt i alla fall. Det är bra när man kan göra fynd! Jag ska bara föra över bilderna till datan så ska jag visa upp dem för er!


Kommentarer
Postat av: Leonora - The Magic Memories

sv; härligt :D

det blir bloggen och tv :D

vem hejar du på i lets dance då?

2009-03-20 @ 19:45:54
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: almeida

jo, jag vill ju väldigt gärna se filmen och läsa böckerna, men just nu tar ju kurslitteraturen upp den mesta tiden, så förhoppningsvis läser jag nog nåt i sommar :D

2009-03-20 @ 19:49:22
URL: http://dramaaqueen.blogg.se/
Postat av: Leonora - The Magic Memories

sv; han heter Magnus inte martin xD

hehe, jag hejar på magnus :D

2009-03-20 @ 20:01:26
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Victoria, handikappsimmare mot London 2012

Hej :)

Fick du mitt mejl som jag skickade igår?

hoppas du har det bra :)

2009-03-20 @ 20:59:33
URL: http://simmartjejen.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Väskan på inlägget över är sååå snygg ;)

2009-03-21 @ 00:49:43
URL: http://stockholmsflickans.blogg.se/
Postat av: jossan

hejhej! ^^ allt bra? :) kommentera gärna mitt inlägg "Shining nails♥" och säg vad du tycker om halsbandet jag köpte och om min nagel blev fin ;) då skulle du göra mig jätte glad! :D

kram

2009-03-21 @ 11:28:33
URL: http://ligon.blogg.se/
Postat av: jossan

aa det är bra ^^ aa fattar det :) tack! händer idag?

kram

2009-03-21 @ 12:57:54
URL: http://ligon.blogg.se/
Postat av: Sofia

-Jag funderar på att starta en tävling i min blogg, så ge mig tips och förslag på vilken slags tävling, vad du tycker priset ska vara och om du är intresserad av att vara med!

Kram Sofia-www.chicflia.blogg.se

2009-03-21 @ 13:11:35
URL: http://chicflia.blogg.se/
Postat av: alexandra

Tacktack! :) Lägger en kommentar i detta inlägg, eftersom det inte funkar i ditt nyaste ;o don't know why..

Mkt snygg väska du köpt btw :D



Prova blåååa då ? :) alltid kul å se hur man ser ut om man hade sett annorlunda ut, eller hur man ska säga :D



Jaaa, det värsta är bara att gör man en tattoo, kan man inte sluta sen. Jättemånga som sagt!



Jaa, men det är ju typ vår nu :D Lite för kallt bara, men det kommer!!! :D

ska du göra i helgen då? puss & kram!

2009-03-21 @ 13:56:23
URL: http://evelinaalexandra.blogg.se/
Postat av: Leonora - The Magic Memories

sv; okej okej :D

jag tyckte det var bra att Magnus gick vidare, han har ju utvecklats mest :D

2009-03-21 @ 16:14:38
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: almeida

sv: tacksåmycket :) jepp, det gör jag, trivs underbart bra där, och det kommer du nog med att göra om du hamnar där ;) vad tänkte du läsa till?

2009-03-21 @ 17:14:43
URL: http://dramaaqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0