Vårmånaden mars

Dagens ordspråk: Jag är bra i sängen, jag kan sova hela dagen.

Nu är vi äntligen inne i vårmånaden mars! Det känns härligt tycker jag, det är nu som allt kommer gå om möjligt ännu fortare. Det gör det alltid när det börjar bli fint och varmt ute. Det härligaste med våren är när alla träd får gröna löv igen och det lukar så gott ute av gräset och blommor. Och, så är även min födelsedag i mars, idag är det bara 17 dagar kvar som jag har som 17 åring. Den 18 mars är det min tur att fylla 18. Då blir jag myndig och får göra precis vad jag vill och känner för, jag får teckna mitt eget mobilabonemang, gå på krogen, skaffa pass och massor med andra saker! Men bara för att man fyller 18 år och får ta alla sina beslut själv, så finns det ju ingenting som säger att man inte kan fråga om råd på vägen. Det kanske är som 18 åring som man behöver råden som mest?

Denna söndag till ära har jag skrivit en novell, som vi hade som uppgift att göra i svenskan. Vi började med det för någon vecka sedan i skolan på lektionerna, men jag kunde absolut inte komma på någonting att skriva om. Här sitter jag och skriver blogginlägg dagligen om allt mellan himmel och jord, och så kan jag inte komma på ett ämne att skriva en novell om. Konstigt var det, men under sista lektionen vi hade i svenska den här veckan kom jag på ett ämne, så idag har jag hållt på och skrivit klart min novell. Jag blev riktigt, riktigt nöjd med den när den var klar. Jag skrev om en tjej som vann en stor novelltävling och ett pris på 20.000 kr. Jag blev lite inspirerad från när jag själv vann uppsatstävlingen förra hösten, där 10 utvalda uppsatser vann ett pris på 1000kr för bästa uppsats här i Karlskoga. Gissa om jag blev glad då! Det levde jag på länge, och gör det fortfarande!

Har inte bara skrivit en novell idag, har även spelat lite på mina Restaurangshowslåtar. Imorgon kör vi ingång på allvar med repandet innan showerna som är den 12:e,13:e och 14:e mars! Det ska bli jätteroligt, men om jag skulle säga att jag inte var nervös, skulle jag ljuga. Allting känns nog bättre imorron när vi har börjat med allting!
Berättar mer om det gör jag imorron när jag kommer hem från skolan, =)

Just nu sitter jag här och målar mina naglar i den där färgen från Isadora som jag köpte igår på stan! Färgen var riktigt snygg, så jag blev nöjd! Det håller på att torka nu, men jag ska lägga upp en bild på restultatet. Det kommer i nästa inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0