Restaurangshowen fredag 13:e mars

Dagens ordspråk: En äkta vän står aldrig i vägen för dig, om du inte råkar vara på väg nedåt.

Hejsan!

Åh, vad det har varit skönt att vila idag. Jag börjar inte förrän kl 18.00 så jag har hunnit vila och ta det lungt hela dagen. Det har varit jätteskönt och välbehövligt. Sov en stund förut på dan så nu är jag lite piggare inför kvällens show!

Igår var det premiär av våran Restaurangshow som vi har jobbat med i flera veckor nu! Valet av låtar och allting gjorde vi i början och terminen och har jobbat med showen sen dess. Igår hann jag inte berätta så mycket om genrepet för 9:orna mer än att det gick bra, så idag ska jag berätta lite mer detaljeret om genrepet och den riktiga showen som var igår!

Genrepet för 9:orna: Eftersom att showen för 9:orna bara skulle vara en timme hade vi gjort en speciell låtlista där inte alla låtar var med, för det tar flera timmar. Av alla låtarna hade jag med två av mina, Y.M.C.A och It's a long way to the top. Innan vi skulle spela sa lärarna till oss att det här skulle bli vårat svåraste framträdande för 9:orna är vår svåraste publik. De klappar inte så värst mycket i händerna och de kan se ganska uttråkade ut även fast de inte är det och i själva verket kanske tycker att det är skitbra! Jag tycker att 9:orna var en bra publik i alla fall, de var roliga att spela för! Hela showen gick skitbra! Lärarna var skitnöjda och sa att om vi presterar minst lika bra som vi gjorde då så skulle showen på kvällen på kanon! Innan vi fick åka hem efter genrepet fick vi reda på att alla biljetter till showen nästan hade sålts slut! Det var 40 biljetter kvar till torsdagskvällens show, och 15 biljetter kvar till lördag och söndag. Hur många det är kvar nu vet jag inte, hoppas på att det är slutsålt!

Restaurangshowen på kvällen: Nu var det dags att köra showen "på riktigt" Allting kändes mer riktigt eftersom att det nästan var fullsatt i hela lokalen och det var folk överallt! Åh, så roligt det var! Jag var inte så nervös som jag brukar vara, vilket var jätteskönt! Jag oroade mig lite för att någonting skulle gå fel, som man alltid gör, men det har aldrig gått så bra som det gjorde igår! Allting satt som ett smäck och blev superbra! Det kändes skitbra! Efter att vi hade kört It's a long way to the top som var min sista låt, gjorde vi high five alla som var med och körde låten! Jag var inte med efter att jag hade kört mina låtar för då åkte jag hem. Det var för att jag skulle samla mina krafter så att jag orkar med de två showerna som är kvar.

Ikväll är det ju dags för show igen och då ska min mamma och Anders komma och titta! Det ska bli jätteroligt, tycker jag. Jag vet även att en kompis ska dit och kolla, så det känns bra! Jag ska alldeles strax åka iväg nu för vi ska samlas vid kl 18.00. Ha det så bra allesammans så hörs vi imorgon!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe okej kul! täntke shoppa i helgen jag

2009-03-13 @ 22:46:18
URL: http://modemix.blogg.se/
Postat av: Lovisa

jag hade fiol och sång som intstrument! men jag har inte spelat nåt sen jag tog studenten :P oh vad man längtar tillbaka till showerna nu, vi praktiskt taget bodde på teatern veckan innan föreställningarna ^^

2009-03-14 @ 01:12:01
URL: http://goosebumps.blogg.se/
Postat av: alexandra

mycket bra ordspråk! :)

2009-03-14 @ 10:43:46
URL: http://evelinaalexandra.blogg.se/
Postat av: Mimmi

svar: jasså, vad kul att det blev så! :) Skönt, är alla uppvisningar över nu eller? :)

2009-03-14 @ 14:21:24
URL: http://bubbelsnubbel.blogg.se/
Postat av: alexandra

Ja det måste jag hålla med dig om att det gör :)

2009-03-14 @ 15:42:38
URL: http://evelinaalexandra.blogg.se/
Postat av: Gynning

Det ordspåket var fint!!

2009-03-14 @ 16:53:20
URL: http://frokengynning.blogg.se/
Postat av: Fredrika

Kul att du gillar våra saker! Om du är i Skåne kom gärna in i butiken.

2009-03-22 @ 09:07:52
URL: http://tinguteoinne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0