Här regnar inte blogginläggen tätt

Dagens ordspråk: Människan föredrar att tro på det hon föredrar ska vara sant.

Hallå!


Här regnar det inte tätt med blogginlägg, märker jag. Det har blivit lite få för jag har haft så mycket att göra den här veckan med läxor och skolarbeten, mycket mer än vad jag först i veckan trodde att jag skulle ha. Därför har det inte blivit alltför långa inlägg och inte heller allt för många. Men nu är jag tillbaka igen och har all tid till att blogga!
 
Anledningen till att det inte blev något bloggande igår, var för att jag hade en stor uppsats i naturkunskap att skriva klart. Den skulle vara på ett antal sidor och det tog sin tid att skriva den, men nu är den inlämnad och klar! Jag var lite stressad över det igår, för jag blev klar med den så sent. Idag på lektionen var det bara jag som lämnade in den, haha! Den skulle vara inlämnad idag och jag slet hårt igår, och så var det bara jag. Vår naturkunskapslärare sa att de andra fick lämna in den sen och att det är ju skönt för mig för då ligger jag inte efter med någonting. Det tycker jag också är skönt och bra. Han sa också att om det är någon som inte lämnar in sina arbeten i tid, utan är lite lat, så bedömmer han inte hur lång tid det tog, utan på det arbetet man gjorde. Då frågade jag vad han tyckte om en elev som inte var någon latmask utan lämnade in sina arbeten i tid. Då sa han att då skulle den eleven göra läraren väldigt glad. Så jag får hoppas att mitt hårt slitande gjorde honom glad!

Igår var det jättefint väder ute och jag kände hur pigg och på vilket bra humör jag blev på! Jag älskar våren och sommaren för då kommer värmen och då blir min värk, ibland, inte lika jobbig. Fast det beror på, men i alla fall. Imorse när jag gick upp och skulle till skolan var jag också pigg och på bra humör, MEN, det var fullt med snö ute!
Snö har vi väl haft hela mars, för den har aldrig smält bort riktigt, men vi har ändå haft fint väder och plusgrader ute. Men tydligen har snön bestämt sig för att vara segdragen i år, och i morse kom det alltså bara mer snö. Och inte bara det, det snöar än! Det har snöat precis hela dagen, tråkigt. Nu vill jag ha vårsol och varmt väder! Får hoppas på att det blir så nästa vecka, efter vad de på vädret har sagt.
När jag skulle till taxin hade snön lagt sig över isen, som jag självklart inte såg då, så jag ramlade rätt ner på knänen. Jag hann inte reagera innan jag låg där. Jag har jättesvårt för att komma upp när jag sitter ner på backen, eller som i det här fallet, på knä, så jag höll på att inte ta mig upp. Det gjorde ont i knänen också. Taxischauffören hade inte sett att jag hade ramlat, annars hade han kunnat hjälpa mig. Jag tänkte ringa in till mamma först, men då kom jag äntligen upp!
Tror det är första gången jag ramlar på isen i år. Och så ramlar jag i snön när det egentligen borde vara bar backe med blommor som sticker upp ur rabatten. Nu när jag skrev det här så började jag fundera över om jag hade tyckt att det var bättre att ramla om det hade varit just bar backe, haha. Inga kommentarer.

Ikväll blir det att ta det lungt framför TV:n och titta på finalen av Let's Dance! Nu har alla veckor gått och endast två par återstår, Laila Bagge och Magnus Samuelsson. Min personliga åsikt är att Laila borde vinna alltihopa, för hon är den som är duktigast av dem båda! Visst, Magnus är stor och det är verkligen beundransvärt att han kan dansa så bra med den kroppen han har, men är han bättre på att dansa än Laila, bara för det? Han är duktig, men inte som på Lailas nivå. Det är vad jag tycker och hoppas, men allting kan hända. Jag blev förvånad förra veckan när Morgan åkte ut, det trodde jag inte.
Vem tror ni kommer vinna Let's Dance 2009?


Kommentarer
Postat av: Leia

Ja, det är alltid skönt att sova när man är trött.

2009-03-27 @ 20:22:49
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Lisa

sv: Magnus vann, det trodde inte jag i alla fall :P



Kram

L

2009-03-28 @ 00:20:06
URL: http://accessoar.blogg.se/
Postat av: Yvonne

sv: jag slår vad om att du åt massor av jordgubbar då!

2009-03-28 @ 00:56:30
URL: http://layvonne.blogg.se/
Postat av: SveaJ

sv: Vilken tur :) Känner lycka till alla som inte har det, det kan verkligen vara ett rent helvete vissa år. Men som du säger, tur att de finns medicin :)

2009-03-28 @ 01:22:49
URL: http://sveaj.blogg.se/
Postat av: LENA

härligt :) jodå det är bara bra med mig! lite trött bara ;) händer idag då? kram

2009-03-28 @ 09:55:37
URL: http://lenakarlsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0