Lördag bestående av migrän och vila

Dagens ordspråk: Godheten är lättare att känna igen än att beskriva.

Hallå!

Idag har det inte blivit mycket bloggande, även fast det är lördag och jag inte har haft mycket för mig!
Orsaken till det är att jag har haft sådan huvudvärk hela dagen. Imorse när jag klev upp mådde jag bra och hade inte ont någonstans. Sen lite senare på förmiddagen började jag få migrän och det har jag haft i stort sätt hela dagen nu. Det gör kanske inte lika ont som förut, men släppt helt har det inte. Så min dag har mest bestått av att bara vila och titta på film.
Jag är jättetrött nu känner jag, men orkar blogga, det gör jag! I alla fall lite grann.

Tur i oturen var det ju i och för sig att jag hade migrän idag, för imorgon ska min syster Malin och hennes sambo Adde komma hit! Vi ska bjuda på mat och tårta och fira mig och Anders eftersom att vi har fyllt år. Det ser jag fram emot, det är alltid lika roligt att träffa dem! Jag hoppas att jag kommer vara piggare imorgon och inte ha migrän. Då måste jag även plugga lite idrottsteori för jag har prov på kroppen på måndag. Har inte blivit så mycket pluggande idag på grund av att jag har behövt vila hela dagen, men det tar jag igen imorgon innan de kommer, och sen när de har åkt hem. Det löser sig!
Min syster Malin är ju gravid med sitt första barn och i slutet av april väntas barnet komma! Det ska bli så roligt och spännande, gissa om jag längtar! Jag ska bli moster! Det känns verkligen jätteroligt! Det är inte långt kvar nu, tiden går ju så fort! Vårväder börjar vi också få. Eller vårväder och vårväder, det är i alla fall fint väder ute och solen skiner och temperaturen ligger på plus! All snö är inte borta än, men den försvinner nog snart vad det lider. Då ska jag börja och cykla igen, det har jag längtat efter hela vintern! Nu har jag ju en cykeldator också, som jag bland annat fick nu när jag fyllde, så jag kan se hur långt jag cyklar! Ungefär som en stegräknare, men som räknar antal kilometer jag cyklar, istället. Och nu är det inte långt kvar till påsk heller. Det är bara den här veckan kvar och sen nästa, sen är det redan påsklov! Tänk vad fort det går, då är vi redan inne i april.Då kommer min bror Mikael hem från Stockholm också!
När väl april är slut är vi inne i maj då det är så varmt och skönt och sen är vi inne i juni innan vi vet ordet av!
Nej, den tiden vi har framför oss nu är utan tvekan den bästa tiden på hela året. Nästan, i alla fall.

Ikväll blir det att titta på expedition Robinson! Efter flera års väntan drar det äntligen igång igen. Nu är det nya regler (förmodligen) ,nytt folk, nya pakter och intriger att följa. Jag ska kolla på det ikväll och jag har högra förväntningar på att det ska vara bra.

Hur ser er lördagskväll ut? Blir det att sitta hemma framför Robinsom eller göra någonting annat kul?

Kommentarer
Postat av: Leia

Kul att du ska bli moster =)

2009-03-22 @ 12:41:09
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: jossan

åå tack! ^^ vi kollade lite på film ;)

kram

2009-03-22 @ 13:04:41
URL: http://ligon.blogg.se/
Postat av: DILAAN

FIN BLOGG

2009-03-22 @ 13:05:54
URL: http://dilaans.blogg.se/
Postat av: DILAAN

FIN BLOGG

2009-03-22 @ 13:05:57
URL: http://dilaans.blogg.se/
Postat av: Anonym

nope, skrev det i inlägget jag recenserade:)

2009-03-22 @ 13:09:26
URL: http://KarinOlofsson.se
Postat av: almeida

sv: jag läser till gymnasielärare, lite mognare än högstadieelever ;b och så tjänar man snäppet bättre också. Fast det känns inte sådär jättebra att behöva läsa i cirka 5 år för att sedan tjäna runt 20-25tusen :/ men, det här är ju det som jag vill hålla på med och då blir det automatiskt lättare att acceptera det orättvisa ;b

2009-03-22 @ 14:05:29
URL: http://dramaaqueen.blogg.se/
Postat av: Leia

Förstår det.

Vet du vad det ska bli? Flicka eller pojke? =)

2009-03-22 @ 14:55:04
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag gillar dina "dagens ordspråk" fortsätt med dom! :)

2009-03-22 @ 15:40:18
URL: http://chicflia.blogg.se/
Postat av: Leonora - The Magic Memories

sv; okej :D

jag tror att Laila vinner men vill att Magnus vinner :D

allt väl?

2009-03-22 @ 16:56:12
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: alexandra

oh, grattis till din syster som ska ha barn :) hoppas allt går väl! :)



svar: Japp, jag såg robinson jag med. Ngn favorit hittills ?

Nej det gick inte, men detta går att kommentera iaf :D

jaa klart, det är kul med förändringar, kör på bara :) jag funderar på att köra på gröna nästa månad, hahah (:

Haha jaaa, kanske är så! :D fast jag är inte riktig med på det där med ta hål i öronen, det gör jag aldrig igen, haha...men piercar mig gör jag gärna! :D

Härlig helg du verkat ha, eller? :) I helgen har jag varit med min älsklingspojke. sedan har jag inte gjort så mkt mer faktiskt. Hunnit med att plugga lite. Borde pluggat lite mer menmen. ;D

Puss å Kram

2009-03-22 @ 19:11:36
URL: http://evelinaalexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0