Klarinettprovspelning för en audition!

Dagens ordspråk: Det sägs många kloka saker på skämt, men det är ingenting mot de dumheter som sägs på allvar.

Nu är det torsdag igen och vi är en dag närmare helgen. Det är skönt tycker jag, för jag har varit så trött den här veckan (tröttare än vanligt ;)) eftersom att vi har haft restaurangshowen förra helgen. Helgen kommer verkligen väl till pass nu, om jag säger så.
Idag var min första lektion en privatlektion i klarinett! Det är nog bland det bästa med estet, vi får en timmes privatlekion i vårat instrument av en lärare på kulturskolan i veckan! Det är en otrolig förmån, faktiskt. Jag har ju gått på kulturskolan ända sedan jag var 8 år och då hade man bara 20 minuters lektioner en gång i veckan. Nu på estet har vi en timmes lektion i vårat instrument (som kan delas upp i en halvtimme vardera om man spelar två instrument som jag gjorde förra terminen, klarinett och gitarr) och vi behöver inte betala ett ruttet korvöre för det! Det är något jag råder er till som ska börja gymnasiet i höst. Om ni spelar något instrument och vill ha en bra utbildning som ger samma behörighet som sam till universitetet - sök estet. Det finns ju fler inriktningar än bara musik, som tex bild, dans och akrobatik också, har jag hört! Här där jag bor har vi dock bara musik och bild inriktningar. På estet får ni 3 roliga år fulla av lärdom samtidigt som ni har roligt varje skoldag! Låter det inte som en dröm inom skolvärlden? Jo, jag trodde väl det.

När min lärare kom så gick vi förbi en anslagstavla där det står om olika konserter och sånt som är i stan. Min lärare brukar alltid titta på det för han är intresserad av sånt. Idag såg han en affisch om att man kunde provspela till en orkester. Jag hade inte sett den affischen men hört talas om det. Han sa att han tyckte att jag skulle åka dit och provspela! Jag skrattade litegrann för det skulle kännas konstigt att åka på en audition så där och provspela för en orkester. Jag menar alltså allvar! sa han då. Jag blev väldigt glad när han sa så, att han tyckte att jag skulle åka och provspela! Han tycker ju att jag är duktig och att jag skulle klara av det, och det blir man ju alltid glad av. Det kändes bra. På lektionen pratade vi lite om vilken låt jag skulle kunna provspela och så. Nu tror jag faktiskt inte att jag vill åka och provspela för någon orkester. Inte för att det inte är kul och skulle vara en upplevelse och så, naturligtvis inte, men jag känner inte riktigt för det. Känner inte att jag har ork och tid just nu. Men att han på allvar ville att jag skulle gå på audition för orkestern, var lite coolt!

Dagen rullade på i övrigt och nu sitter jag här framför datorn. Jag har tittar på våran bios hemsida och kollade om en Shopaholics Bekännelser går på bio här också imorgon, eftersom att den har premiär den 20 mars! Tyvärr hade den dessvärre inte det här. Särskillt förvånad blir jag väl inte, men det är tråkigt att det ska dröja ett tag innan filmerna kommer hit. Då har ju alla andra redan sett dem. Men det brinner inte i knutarna, jag sitter inte i sjön, det är ingen ko på isen, så jag väntar tills den förr eller senare kommer hit!
Har någon av er tänkt att gå på en Shopaholics Bekännelser på premiären imorgon?


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ska tyvärr inte gå på premiären, men ska klart se den nån annan gång! :D

2009-03-20 @ 17:40:53
URL: http://chicflia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0