Fint väder och kalas

Dagens ordspråk: Det regnar på den gode och det regnar på den onde, dock långt mera på den gode, ty den onde stjäl hans paraply.

Hallå!

Usch och fy och blä, vad jag är trött idag! Det känns att de här restaurangshowskvällarna har tagit hårt på mig och min kropp. Jag är så trött att jag har ångest för att gå till skolan imorgon, haha! Jag känner hur hela kroppen gör motstånd. Jag hoppas att den här kommande veckan kommer gå fort så att det blir helg snart igen. Det gör det säkert för det gör det alltid. Det jobbigaste hindret är imorgon när vi börjar kl 08.00 och slutar kl 16.20. Det tror jag att jag tar och förtränger till morgondagen.

Igår var ju som sagt den sista showkvällen, skönt! Allting gick bara bra och jag gick hem efter att jag hade kört mina låtar. Det kändes skönt för jag var så trött! När jag kom hem tittade jag på det som återstod av Melodifestivalen! Jag trodde stenhårt på Snälla, snälla eller Måns låt Hope and Glory! Det gick ju hur bra som helst för dem båda i början. Sen såg jag både Karolina och Måns chans åka förbi när de hade fått tittarnas röster. Hur trallvänlig är Malenas operalåt på en skala? Jaja, det är som det brukar vara. Den jag vill ska vinna svenska melodifestivalen vinner aldrig. Vi får hoppas på att det går bra för henne i Eurovision i alla fall, även om hennes låt inte var bra. Den slår i varje fall inte Snälla, snälla och Hope and Glory!

Idag har jag tagit det lungt nästan hela dagen. Vilade en stund på förmiddagen och på eftermiddagen kom några ur släkten hit och grattulerade mig eftersom att jag fyller 18 år på onsdag! Det var trevligt att de kom. Vi fikade och åt tårta och pratade. Sen när de åkte hem vilade jag en liten stund och nu sitter jag här och pluggar lite. Har nämligen ett läxförhör i idrott imorgon och jag har inte hunnit plugga någonting under de här två veckorna medan vi har arbetat med showen. Det får gå som det går imorgon, jag har ett prov på det i alla fall om en vecka så jag tar igen det då!

Vilket fint väder det har varit idag, förresten! Det har varit blå himel och solen har skinit hela dagen. Varmgrader har det varit också. Tyvärr har vi fortfarande snö här ute men om vädret fortsätter att vara fint så är den nog borta på nolltid! Hoppas det i alla fall!


Så här fint var det ute idag! Tyvärr är det snö ute kvar, men om vädret håller
i sig kommer den nog försvinna på nolltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0