Restaurangshowen igår, restaurangshow lördag 14 mars

Dagens ordspråk: Tonåringar är Guds straff för att man har haft sex.

Då var det lördag igen, skönt! Fast det är ingen vanlig lördag, inte för min del i alla fall. Det är nämligen Restaurangshow ikväll igen! Fast tyvärr är det också den sista. Lite blandade känslor kring det. Det är tråkigt och ledsamt eftersom att vi har jobbat med det här sen första terminen i 2:an och för att det har varit så himla kul! Det bästa med estet musik programet är helt klart showerna, det kommer jag att sakna. Men ingen idé att deppa för det, nästa år är det ju dags igen!
Det som är skönt med att det är sista showen idag är att man kan få vila sen. Det sliter på oss alla, både lärare och elever, att hålla på med det här flera kvällar i rad. Att vara nervös innan framträdandena, vara så koncentrerad på det man ska göra. Men samtidigt tror jag att det kommer kännas tomt när alla shower är slut. Vi har ju jobbat så insensivt med det här och kommit varandra mycket närmare än förut. Den här upplevelsen att få vara med i restaurangshowen är i alla fall ett väldigt fint minne och en bra erfarenhet som jag kommer bära med mig! Tänk när jag ska stå och göra mitt projektarbete i 3:an när jag ska stå på scenen och berätta om mitt handikapp. Det kommer gå skitbra, har jag klarat av restaurangshowen för en fullsatt publik så kommer jag klara det också!

Igår var ju mamma och Anders och kollade på restaurangshowen och även en kompis till mig var med i publiken! Jag såg dem allihopa, det var kul. Det värsta med att känna någon i publiken är att man blir så nervös! Jag tänker hela tiden att nu ska jag göra så bra ifrån mig som möjligt, ännu bättre än vad jag har gjort tidigare. Det sätter verkligen nerverna på spel. Men allting gick hur bra som helst så jag behövde inte vara nervös! Och det som jag nästan är mest stolt över är just min nervositet. Jag brukar vara så nervös och få såna spassmer att benen hoppar höjdhopp upp i luften, men det har inte hänt under någon av showerna. Snacka om skön känsla när det inte blir så.

Mamma gick och tog en massa bilder på oss som spelade igår när vi var på scenen. Det var roligt, då har man minnen på bild! Det var inte alltid jag såg henne och jag ser jättekoncentrerad ut på bilderna, haha! Det var även svårt att få kort på mig ibland för jag satt på kanten av scenen eftersom att jag satt på en stol och det var så många som var uppe på scenen samtidigt. Men vi fick till många bra kort i alla fall! Jag vet inte om jag får visa bilderna på bloggen för de andra esteterna som de är med på, så jag visar bara upp dem som jag vet att jag får.

I varje låt skulle vi ha olika kläder på oss och vad vi skulle ha berodde på vad det var för låt. På första låten som var Y.M.C.A skulle alla vara något yrke. Jag valde att vara konsnär och hade därför på mig en vit skjorta och en röd basker på huvudet. Jag skulle egentligen ha haft en pensel och palett också men det gick inte när jag spelade. Vi var några som skojade och sa att jag kanske kunde ha en pensel i bröstfickan på skjortan, men jag hade ingen. Då sa vi att jag kunde vara en munmålare men det gick inte heller för där hade jag klarinetten. Då återstod det bara fötterna kvar där tårna skulle kunna håla penseln men där hade jag stövlar. Så någon pensel blev det inte. På Walking on sunshine skulle vi ha färgglada kläder och då hade jag min korallfärgade top från Vero Moda. På min sista låt som var It's a long way to the top skulle vi ha något som liknade skoluniformer och då bestämde vi oss i bandet för att ha på oss vit skjorta och svart slips. Så mellan alla låtar blev det klädbyten men jag hade det inte så stressigt som några av de andra hade. De fick springa mellan låtarna och byta om. Vi hade bland annat med ABBA-låten Gimmie Gimmie Gimmie och där hade en av tjejerna på sig den blåa dräkten som hon i Abba hade i melodifestivalen! Det var samma dräkt som Blondinbella hade på sig på hennes halloweenfest på båten, då kanske ni vet vilken jag menar. Det var roligt att se den dräkten i alla fall!

Ikväll är det ju som sagt show igen och då åker jag hem efter att jag har haft mina låtar. Jag stannade kvar hela kvällen igår och jag blev helt slut efter det. Jag vill inte få mer ont än nödvändigt och måste hushålla med mina krafter. Jag tror att de ska städa allting där idag också, vilket betyder att de måste rådda ner allt ljud, ljus och scenen och allting. De kanske inte kommer hem föränn vid kl 02.00 eller så, och det kommer jag aldrig klara av, då är jag mer i vägen än till hjälp.
Så ikväll blir det lungt efter showen och imorgon blir det vila och kalas med släkten eftersom att jag fyller 18 år den 18 mars på onsdag!


Chenfei i AC/DC-horn, haha! Hon fick låna dem, en av medlemarna i bandet
på It's a long way to the top skulle använda dem.
Här sitter vi backstage.


Jag och Chenfei innan Y.M.C.A där vi skulle ha olika yrken. Jag var konstnär
medan hon var Sjuksköterka! Hon har ett rött kors på mössan men det försvann
av någon konstig anledning när vi tog kortet.

     

 

 

  
Menyn för tre rättersmiddagen var :
Förrätt: Skagenbakelse med salladsbädd
Varmrätt: Helstekt fläskfilë med rostade rotfrukter 
och senapssås.
Efterrätt: Vaniljpanacotta med hallonsås
    
 
Jag, på första bilden Walking on sunshine
och på andra Y.M.C.A som konstnär.


Biljett till showen

Kommentarer
Postat av: Zandra

sv: okej, mjo, riktigt irriterande!



okejokej :)

jag ska chilla, kika melodifestivalen åså, ska du med se det? :)

2009-03-14 @ 19:20:34
URL: http://decevven.blogg.se/
Postat av: sheima

såg du melodifestivalen? vann rätt person

2009-03-14 @ 23:20:17
URL: http://modemix.blogg.se/
Postat av: J e n n y

Kan tänka mig det! Estetlinjen låter faktiskt himla kul...

2009-03-15 @ 17:14:25
URL: http://jennydontbehasty.blogg.se/
Postat av: Maria

Tack söta du=)

händer ikväll då?

Kram

2009-03-15 @ 17:58:20
URL: http://gossimia.blogg.se/
Postat av: cissi

jag håller med, men vanliga svart kostar typ 100-200kr om man köper från samer eller någon annan återförsäljare tror jag, men de färgglada är dyyra : )

2009-03-15 @ 18:59:13
URL: http://cissisrum.blogg.se/
Postat av: chenfei

men...!hahahaha...

2009-03-16 @ 19:19:51
Postat av: Marie mariestayreal.blogg.se/

Det var en jättefin bild, Chenfei! Haha, :)

Du ska få alla bilder sen på msn någon dag, =)

2009-03-16 @ 19:41:20
URL: http://mariestayreal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0