2 juni- allt utom sommar.

Dagens ordspråk: Hellre ett ärligt nej än ett oärligt ja.

Igår var det första juni och det kändes minst sagt som sommar! Det var jättefint väder, det var varmt, det var soligt...
Idag är alltid precis som bortblåst och bortspolat, bokstavligt talat! Det har regnat och skurat nästan hela dagen och varit kallt. Tråkigt när det blir så, men på sätt och vis är det bra att inte sommaren kommer "för fort". Jag vill ha sommar när det ska! Jag vill inte att den ska vara slut på en gång.

Blev en kort skoldag idag, i alla fall en halvtimme sissodär kortare än vanligt. Började kl 08.40 och fick gå hem redan vid kl 14.00. Vanligtvis brukar jag sluta vid kl 14.30, men vi har gjort klart våran kurs i Musik&Gehörlära och behövde bara göra en utvärdering av kursen, sen fick vi gå hem. Passade mig alldeles utmärkt!
När jag kom hem tittade jag på TV en stund innan jag vilade och då ringde min klarinettlärare. Han sa att han skulle ha ett möte på torsdag när vi har lektion. Han frågade om det gick bra att flytta fram tiden, vilket det gjorde. Förflyttandet i schemat innebär att jag då börjar kl 12.45 och slutar vid kl 14.30. Känns bra!

Fick även reda på mitt slutbetyg i filosofi idag! Jag har ju läst den kursen den här terminen som ett inviduellt val. Jag och Chenfei fick resultat idag när vi gick och letade efter läraren, haha! Hon kunde även berätta betyget som blev MVG. Hon sa att det inte kunde bli bättre, kul att höra! Jag knep både MVG i filosofi och psykologi. Jag frågade henne en gång vad filosofi B handlar om, och berättade hon om det och sa även att för att läsa B-kursen behöver man inte ha läst A, men det är lättare att få ett bra betyg då. Så ja, jag har valt filosofi B också. Men det gjorde jag för länge sedan, smart som jag är!

En till rolig grej som hände idag var, att estetbildarna i trean kom ner till oss i estethallen och undrade vart musikerna i trean var. De har varit utomlans och har inte kommit hem än. De frågade oss om vi kunde hålla i estet-flaggan och skrika ES3 shalala! medan de filmade, istället för musikerna i trean.  De skulle ha det till deras avslutningsvideo som ska visas nästa vecka. Först stod vi där som fån och gjorde det inte första gången, sen gick det bättre. Känns som om det kommer bli pinsamt när den ska visas upp för hela skolan. Men jag är inte rädd för att bjuda på mig själv! ;)

Just ja! Idag har jag även varit uppe hos rektorn och frågat om när jag kan ha min föreläsning om mitt handikapp, som jag har som projektarbete, i 3:an. Han frågade om jag ville ha det på hösten eller våren, och jag valde våren. Då har jag tid att förbereda mig, mogna, fylla 19 (hoppas jag!) och ordna allting. Han ska meddela mig så fort som möjligt om datum. Skönt att fixa allt sånt innan sommarlovet!

Kommentarer
Postat av: Elena

God natt. (:

2009-06-03 @ 00:39:24
URL: http://ellisono.blogg.se/
Postat av: Makrill

Låter kanon ju :D Härligt! Nu är det sommar :)

Ha en kanonbra eftermiddag och kväll!

2009-06-03 @ 16:57:49
URL: http://makrills.blogg.se/
Postat av: Maria

Svar: Ja det har du rätt i. Jarmo vann i alla fall publikens hjärtan :)



Ha en bra dag! :)

2009-06-03 @ 16:58:12
URL: http://various.blogg.se/
Postat av: Nina Kartal

ja gör det! :D



passa på o ställ frågor i min blogg nu, frågestund! svarar på nästan allt! :) gäller fram till 19.00 ikväll :D

2009-06-03 @ 18:56:33
URL: http://ninakartal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0