Väderomslag

Dagens ordspråk: Varje dag ovan jord är en bra dag.

Hallå på er!

Allt väl med er idag? Här har det regnat hela dagen, absolut hela dagen! Har varit jättetråkigt med så dåligt väder, så fort man har tittat ut genom fönstret har det regnat och det har bara varit att konstatera att det inte har varit uppehåll någonting idag. Jag skulle hellre ha sådär klibbigt varmt nu igen, som jag inte ville ha när det var det, haha! Hellre nästan vad som helst, än att ha det såhär regnigt och tråkigt. Någon som vet något om en kommande värmebölja?

Idag är första dagen på länge som jag har haft riktigt ont. Jag hade ju ont i ena armen i början av sommarlovet, när jag hade slemsäcksinflamation. Det har ju gått över, men idag har jag haft väldigt ont i mina armar och händer. Har varit en sån där malande värk som inte har velat gett med sig på hela dagen. Jag skulle tro att det har att göra med väderomslaget. När det är dåligt väder får jag mer ont. Hoppas på att morgondagen bjuder på lite varmare och soligare väder och mindre värk i armar och händer! Jag måste ju hela tiden tänka på något annat när jag får ont, koncentrera mig på något annat så att jag inte bara tänker på hur ont det gör. Det blir ju knappast bättre. Jag har suttit och tittat på lite bilder på Turkiet, läst om Side och pratat med vänner på msn, så då tänker jag inte lika mycket på det mer! Men det är inte lätt att inte tänka på det, naturligtvis inte. Men jag tycker ändå att jag har blivit lite bättre på att tänka på något annat än just vart det värker, än vad jag har varit. Hur jobbigt det än är att ha ont, försök att tänka på någonting annat och gör någonting annat! Det är mitt bästa tips till alla andra som har ont. Det är jättesvårt, men det gör inte mer ont att tänka på någonting annat. Det lovar jag! Om ni har kronisk värk eller så, får ni jättegärna prata med mig om det, ifall ni tycker att det skulle kännas bra! Vill ni inte ta kontakt på bloggen är det bara att skriva på min kontakt mail: [email protected]. Det får ni gärna göra, för det har jag ett lika bra utbyte av som ni, =) Behöver inte alls vara frågor om just värken, utom om mitt handikapp eller vad som helst!





Kommentarer
Postat av: Maria

svar: Ja det var bra på det viset att uppmärksamheten kunde läggas helt på studierna och man inte blev störd av någon på lektionerna. Om det var någonting som man inte förstod så var det bara att säga till, och sedan gå igenom det extra noggrant.

Vad tråkigt att du inte kunde fortsätta att läsa tyska i gymnasiet. Man blir lätt lite ringrostig när man inte övar.

Vad lite språk ni verkar läsa som obligatoriska. Vi har en massa obligatoriska kurser i svenska, finska och engelska. Sedan är det möjligt att läsa franska också.

2009-07-09 @ 20:14:56
URL: http://various.blogg.se/
Postat av: Erika

Hur mår du idag då? :D

2009-07-09 @ 20:37:21
URL: http://icanpikan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tack så mycket :*



Jaaaa nu vill att man att solen ska kika fram igen! Det är så kallt och grått nu :S



Ha en kanonfin kväll och kommande helg :D

Puss och Kram

2009-07-09 @ 22:14:34
URL: http://makrills.blogg.se/
Postat av: emma

trevligt trevligt! jag åker på lördag:D resfeber

2009-07-09 @ 22:47:08
URL: http://emmichs.blogg.se/
Postat av: Erica

Jag har bestämt att jag inte ska klaga på vädret utan ta det som det är. :) Då det är för varmt är det lätt att man säger att det är jobbigt, sen då värmen försvinner och det regnar så klagar man då med...

2009-07-10 @ 11:12:41
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Malin-Hockeyfruga

hahaha ja precis, väntar ivrigt..! :)

hehe nä verkligen inte..ska nog ta mig till affären, mums!



ingen värme idag heller.. håller nog med, de låter rimligt att man inte ska tänka på de..göra nåt annat.. förstår att de kanske inte är så lätt.. :(

2009-07-10 @ 11:15:55
URL: http://mysunshinestory.blogg.se/
Postat av: ♥ N I G H T F A L L - Barbie outside, rocker inside.

sv: ja visst är det!! :)

2009-07-10 @ 14:17:50
URL: http://nightfalls.blogg.se/
Postat av: Alexandra :)

s: jaa du har så rätt så, men jag förstår endå inte vad dom känar på när dom kommenterar sånna dumma skaer? :) kram <3

2009-07-10 @ 21:02:40
URL: http://alxxz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0