Promenerat idag

Dagens ordspråk: Hellre än lycklig 38:a än en hungrig 34:a.

Hallå!

Idag har det också varit pissigt väder här, bara regnat hela dagen nästan. Men lika illa som igår har det inte varit, för idag har det faktiskt varit lite uppehåll nu på kvällen! Jag har inte haft lika ont heller som igår, vilket har varit jätteskönt! Jag hade lite ont på morgonen, men annars har det faktiskt varit skapligt idag, inte alls som igår. =)

Var ute till affären en sväng på förmiddagen. Handlade ett slingpaket ifrån Mood och så! Jag ska slänga i lite färg innan vi åker till Turkiet tänkte jag. Jag tycker att Mood är jättebra vad det gäller färg. De är minst lika bra, om inte bättre, som alla andra märken och de har ett lite bättre pris också. Den färgen jag tog nu stod det att det innehöll lite silverfärg också. Det tyckte jag lät coolt, hoppas det blir bra! Köpte även ett par örhängen på Coop Forums Affection avdelning. De var marinfärgade med vita och blå ränder. Söta!

Mamma och jag tänkte förut att vi skulle ta oss en tur och gå ut och gå lite! Vi tänkte ju att det kunde vara bra att göra det innan vi ska till Turkiet. Precis när vi skulle gå kom det en regnsur, usch vad sur jag blev! Jag ville ju så gärna gå ut och gå. När det inte slutade bestämde vi oss för att gå ut ändå, fast med paraplyer. Så det gjorde vi! Efter några meter märkte vi att det hade slutat regna och solen kom fram. Det var jätteskönt att gå för det var så svalt ute och bra luft. Rundan som vi gick var på 2 km (som jag mätte med cykel en annan gång, haha) och det tog ungefär 40 minuter att gå den rundan.
Kändes jätteskönt när vi kom in sen igen, då var jag glad att jag hade orkat gå den och att vi gick ut trots regnet. Dagens goda är gjord nu!





Örhängen från Coop Forums Affectionsavdelning, där de säljer bla parfymer.
Liknar ett annat par örhängen som finns på Glitter, =)

Kommentarer
Postat av: Alexandra :)

snygga! :)



s: hihi tack så mkt :)



jaa du har ju så rätt så! Men jag tycker det är onädigt så dom borde skaffa sig ett eget liv ist :) kraaam

2009-07-10 @ 21:42:54
URL: http://alxxz.blogg.se/
Postat av: Pee

ah shit, dagens citat fick mig verkligen på topp just nu!

2009-07-11 @ 02:10:01
URL: http://ohmyfriend.blogg.se/
Postat av: Carro

svar:godeftermiddag :)

2009-07-11 @ 14:51:48
URL: http://carolineamandaanette.blogg.se/
Postat av: Maria

Toppen citat! Och vilka fina örhängen du hittade. :)



svar: Ja så är det. :)

Vissa svenska ord kommer från tyskan från början, men har sedan försvenskats, så många ord är väldigt lika. På så vis är det ju lättare att lära sig också. :)



Jaha, okej. Jag har inte riktigt hängt med i hur det svenska skolsystemet fungerar.

Jag går vanligt gymnasium, det är lite annorlunda med sånt här i Finland. Man går antingen gymnasium (och sedan vidare till högskola) eller också går man en yrkesutbildning. De som går yrkesutbildningar kan också välja att läsa vissa gymnasieämnen samtidigt och på så vis ändå ta studenten. Men vanligast är att man går gymnasium (utan någon speciell linje).

2009-07-11 @ 19:50:51
URL: http://various.blogg.se/
Postat av: AMRA

Vilka söta! (:

btw. fin blogg ^^

2009-07-12 @ 14:03:06
URL: http://ahmetoviic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0