"Jag har hört att du bloggar"


Hello!

Vad skönt det är med fredag! Nu har veckan gått så där fort igen och rusat fram till veckans bästa dag!
Men det klagar vi inte över, det är bara skönt med helg igen!

Idag har jag inte varit i skolan, och det var för att jag hade en tid hos ortopedern inne i Örebro på Barn&Ungdomshabiliteringen! Där har jag inte varit på flera år, men ändå ser det sig likt ut! Anledningen till att jag var där idag, var för att jag röntgade mina fötter i höstas. Jag har ju opererat min högra fot för att jag har haft en knöl där (den heter halgusvalgus, men stavningen kan vara fel) när jag nyss hade fyllt 13 år. Den knölen fick jag för att jag hade gått på tå innan på båda fötterna på grund av att jag hade för korta hälsener, som jag opererade när jag var 7 år. En sån knöl kan man också få om man går i för trånga skor. Jag led väldigt mycket av den knölen då, och hade väldigt väldigt ont. Det var svårt att hitta skor också som passade, eftersom att jag inte ville ha specialskor. Men när jag var 13 år som sagt, så fick jag operera bort den för att min fot hade växt färdigt då. Jag är så otroligt nöjd över den operationen, för nu har jag så sällan ont i den! Kan bli någon enstaka gång bara.
Så idag var vi där för att prata om jag jag har besvär av den, och jag sa att jag inte har det, så någon operation är inte aktuell, vilket känns jätteskönt! Så roligt är det inte att operera sig för skojs skull, om man säger så. En sak som jag tyckte var lite roligt under läkarbesöket, var vad han sa när vi skulle gå in till undersökningsrummet:
Ortopedern:
-Jaha, jag har hört att du skriver en blogg.
Jag:
-Ja...det gör jag!
Ortopedern:
-Hur länge har du hållt på med det då?
Jag:
-Ett halvår!
Ortopedern:
-Okej.


Jag tyckte att det var jättekul att han sa så, och att han visste om det! De på Barn&Ungdomshabiliteringen i Karlskoga har ju min bloggadress, och det tycker jag är jätteroligt! Jag vill att de ska sprida den till andra funktionshindrade, som känner att de vill läsa min blogg eller ta kontakt med mig! Det känns jättebra! Så efter att vi hade varit på läkarbesöket, så kom jag och mamma på att vi kunde lämna min bloggadress i expedition! Vi sa att de kanske kunde sätta upp den på anslagstavlan, men hon i expedition visste inte om det var tillåtet. Men hon skulle sprida den till sjukgymnastnar i alla fall sa hon! Det känns så roligt, för jag vill att andra ska läsa min blogg om de känner att det kan vara en hjälp för dem, eller för att de tycker det är intressant att se hur jag har det eller så! Det känns otroligt bra att kunna skriva en blogg om det!
Och varför skulle jag inte kunna skriva en blogg om det? Jag är ju precis som vilken tonåring som helst, bara att jag har lite svårt att gå!

Vi pratade även om skor där borta, om vart jag hade köpt mina. Jag har sneakers som är breda och bra för mina fötter, som de får plats i. Jag tycker att de är snygga, för de är svarta och det är även sidenband som skosnören! Eftersom att jag har breda fötter och dem är opererade, så kan jag ju inte gå i vad som helst. Men de här svarta skorna som jag har köpt på Din sko, är båda snygga och sköna! Ett tips till er som också har svårt att hitta skor som passar! =)


Här är de skorna som jag använder nu! Dem är sköna, breda så att fötterna får plats och SNYGGA!
Kostar 199kr nu står det på hemsidan.


Här är även ett par nya skor, i samma modell som de skorna jag har!
De här tillhör vårnyheterna från din sko. De är också snygga! Finns
säkert i fler färger än svart! Kostar 349kr.
Jag kommer slå till på de här också!

Kommentarer
Postat av: jeanette

skorna längst ner har ja vart o kollat på innan :D funderar på att köpa dom oxo ^^ dom va fina

2009-02-02 @ 20:11:47
URL: http://pixyfalse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0