Roligare om det hade varit +20 i januari istället


Hallå hallå!

Om jag tyckte att det var kallt ute igår, så var det inte ens i närheten så kallt som det var imorse, och så kallt som det är nu. När jag vaknade var det -20 grader, usch och fy och blä! Jag förstår inte varför det ska vara så kallt ute, det är inte roligt alls. Roligare hade det varit att skriva om det var +20 ute (och speciellt om det hade varit i januari) och inte tvärt om som det är nu. Men men, värre hade det ju kunnat vara! I vissa länder är det lika kallt ute som det är inne, för att det inte finns någon värme. När det är så kallt här som det är nu, så är det ju tur att det finns varma mysiga koftor! =)

När jag skulle gå och duscha imorse, så skulle jag gå förbi datastolen. Det är ju inget märkvärdigt med det, men det var bara det att jag ramlade över den. Jag fastnade helt i stolsbenet och ramlade pladask ner på mina knän och tog i mot mig med händerna. Det gjorde rejält ont i knäna, det var inte roligt alls. Jag har ju väldigt lätt för att ramla, det kan räcka med att ett hårstrå ligger på golvet för att jag ska ramla över det. Skämt o sido, men det är inte mycket som krävs för det. Jag var jätterädd för att jag skulle slå i min högra stortå, för jag har opererat den eftersom att jag hade en halgusvalgus på den förut (en knöl som man kan få av att tex gå i för trånga skor, men som jag i mitt fall fick av att jag gick på tå när jag var liten) och har slagit i den hårt många gånger förut så att den har svullnat upp och blivit blå så att jag har fått sitta i rullstol i 1-2 månader för att jag inte har kunnat gå på den foten. Men idag klarade jag mig, jag slog inte i den. Istället blev jag lite röd och öm på knäna. Det gjorde ont ganska länge efteråt, men nu känns det bättre. Det gäller att hålla koll på fötterna!

Imorron är det måndag, och då ska jag och Sanna åka in med bussen till stan i Örebro! Där ska vi möta upp våran kompis Madelene, som precis har flyttat till Örebro. Så vi ska ta en runda på stan och kolla runt lite, det ska bli roligt!
Vi tar bussen vid 12.35 ungefär och är där en timme senare. Får berätta mer om det imorron när vi är hemma! =)

Ni får ha en fortsatt bra dag allihopa!

Kommentarer
Postat av: S A N N A

sv: javisst är det snygga saker! :) <3

Nej, tyvärr vet jag inte det..

2009-01-04 @ 19:51:47
URL: http://tanzanit.blogg.se/
Postat av: Mimmi

svar: härligt att höra :) Det är samma för mig :) vad hittar du på ikväll då?

2009-01-04 @ 20:06:03
URL: http://bubbelsnubbel.blogg.se/
Postat av: chachas

hur är det med dig annar då vännen :)?

2009-01-04 @ 20:27:57
URL: http://spellme.blogg.se/
Postat av: E

Verkligen,må så gott tjejen :D

2009-01-04 @ 20:30:56
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Maria

hihi :) vad gör du idag?

2009-01-04 @ 20:41:47
URL: http://maarlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0