Visdomständer - visare eller barnsligare?


Dagens ordspråk: Två fel gör inte ett rätt

Dagens fråga: Varför får man egentligen visdomständer? De är alldeles förstora och när de växer gör de ont och ömmar i hela munnen. De får mig inte att känna mig mer vuxen och inte värst mycket visare heller för den delen. Kanske är det snarare som så att de får mig att känna mig barnsligare istället. Jag menar, det var ju många år sedan som det växte ut nya tänder. Är det verkligen nödvändigt att få nya när man är 17, snart 18?


Klippningen som jag berättade om tidigare idag gick jättebra! Jag var där vid kl 12.00 och behövde inte vänta för hon hade ingen kund innan. Eftersom att jag trivs så bra i page så behöll jag den frisyren och toppade håret lite bara. Jag sa att hon fick ta 3-4cm av håret, så hon tog 4cm ungefär, sa hon. Det kändes skönt för då blev håret ungefär som när jag klippte av det förra gången. Då tog hon nog mer än en "frisörcentimeter", som hon vid ett annat tillfälle sa betyder en hel decimeter.

Efter klippningen så har jag mest tagit det lungt och vilat lite. Nu när jag har lov så behöver jag verkligen det och hushålla med mina krafter. Det är inte så dumt det heller, alla gånger. För en stund sen la jag en ansiktsmask och nu håller jag på att fila naglarna så att de blir blanka och fina!

Vad har ni haft för er denna måndag då? Har ni också den turen att ni har lov nu?


Visdomständer ömmar och gör
ont, och inte får de mig att känna
mig mer vuxen och visare. Istället
känner jag mig mer barnslig.

Kommentarer
Postat av: nathalie

jag håller helt och hållet med dig när det gäller visdomständer. Min tandläkare sa att en av mina visdomständer fattas. Det betyder att smärtan inte är total än...

Hoppas dina visdomstansväxanden går bra och att de inte gör alltför ont.

Finfin blogg du har! :)

2009-02-19 @ 19:12:23
URL: http://mirabiledictu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0