Ärenden uträttade

Dagens ordspråk: Lär dig att säga nej. Låt inte munnen överbelasta ryggen.

Nu var det lördag igen då, härligt!
Jag började dagen med en sovmorron och det är ju alltid skönt! Det är den bästa starten på dagen om ni frågar mig!
Idag var vi ute på lite ärenden på förmiddagen. Vi skulle först åka till Bjelkes och kolla på lite färg, för vi ska nämligen måla våran trapp! På Bjelkes har de allt möjligt, allt från färg och tapeter till skor, kakel och brädor. När vi hade hittat allt som vi skulle ha där, åkte vi vidare till stan för att göra lite ärenden där också. Jag ville hoppa in en snabbis på Guldfynd och kolla lite när vi ändå var där, så det gjorde vi. Där hittade jag ett jättegulligt armband med hjärtan på! Jag tyckte att det var fint, så jag köpte det. Men det blev inte bara ett armband, utan ett silverörhänge också! Då kanske ni undrar varför jag bara köpte ett örhänge, för det brukar jag ju inte göra i vanliga fall. Men jag ville köpa en ny silverring till mitt hål i örat som jag har längst upp. Jag har fyra hål i det högra örat, och ett i det vänstra. Jag har ringar i de andra hålen förutom de längst ner, men jag kände för att ha en liten tjockare ring i det hålet i högra örat som sitter längst upp! Jag tycker att det är snyggare om ringen är lite tjockare, och så syns den ännu mer. Så den blev det också! När vi hade varit inne på Guldfynd så gick vi in på Barnvagnen, som är en affär som säljer barnkläder här i stan. De hade jättemycket fina kläder, och även barnvagnar och barnleksaker. Min syster Malin ska ju ha barn i april, och därför har vi börjat köpa lite saker till barnet för det är så roligt! En vet vi inte vad det blir för någon, men det är oerhört spännande! Så i april någon gång kommer jag alltså att bli moster! Det ska bli jätteroligt! =)
Där inne på Barnvagnen hittade vi lite småsaker, och bland annat ett par jättesöta kanintofflor! De hade små öron och ögon och var otroligt söta! Om jag hade varit en liten bebis hade jag varit säker på att jag ville ha såna för de var så söta, haha!



Fynd från Guldfynd!


Mitt armband som jag köpte på Guldfynd! =)


Söta kanintofflor från Barnvagnen! =)

Kommentarer
Postat av: Malin

Jo, han är färgglad och fin :) Sött armband :)

2009-02-07 @ 19:34:55
URL: http://thingsthativedone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0