Tillbaka i rutinerna

Dagens ordspråk: Det är en märklig sak med livet; om du vägrar att acceptera något annat än det bästa så kommer du väldigt ofta att få det.

Hallå allihopa!

Nu är det tisdag igen och jag är tillbaka i mina rutiner i skolan. Det känns nästan som om vi inte har haft något lov alls, så fort går det alltså, som det brukar göra efter att man har haft lov...
Dagen startade i alla fall med en skön sovmorron till kl 09.40 och skoldagen slutade ungefär vid kl 16.00. Eftersom att vi inte har några mattelektioner mer, eftersom att vi har gjort vårat slutprov i Matte B, så har vi fått börja med vårat Projekt Arbete istället! Här i min blogg har jag ju tidigare skrivit om vad jag vill göra som projektarbete, som jag har vetat enda sedan ettan att jag ville göra, och det är att stå i aulan och prata om mitt handikapp inför alla skolans elever! Det är någonting jag vill göra för jag tror att det kan stärka mig själv något enormt (vilket det har gjort att bara våga starta den här bloggen som jag tycker är jätteroligt!) och det känns bra att kunna stå där framme och berätta för alla hur det är. Jag själv som är handikappad, skulle tycka att det var intressant om någon annan handikappad kom och berättade för oss i min skola hur det är att vara det, men det kanske beror på att jag själv är just handikappad. Jag kanske inte hade tänkt lika om jag inte hade varit det själv, det är svårt att veta nu. Men jag hoppas i alla fall att andra kan tycka att det är lika intressant som jag! Mer går att läsa om det i mitt första inlägg som ni hittar i kategorin Bakgrund/första inlägget!
I alla fall, på vår första projekt arbetes lektion, kom det två tjejer från Ungt Företag (tror det heter så, men jag är inte hundra) och berättade vad de håller på med! Det är ett företag som hjälper gymnasieelever som själva vill starta ett eget företag som projektarbete. Om man tex har någon jättebra uppfinning eller idé om någonting, kan man starta ett eget företag och eventuellt tjäna pengar på det! Den ena tjejen berättade om några killar som hade gjort en hel plångbok - med bara silvertejp! Hela plånboken var gjord av silvertejp, och den var väldigt välgjord kan jag säga er, för den hade fack och allting som en vanlig plånbok har. Den var riktigt häftig. Hon hade även fler exempel på folk som hade gjort en egen skiva, som de marknadsförde med hjälp av sitt egna företag. Hon pratade om väldigt många saker som olika personer hade gjort, och det lät faktiskt riktigt intressant! Hon sa även att det är ett stort plus att det står på ens CV att man har haft ett eget företag, som det då gör om man har haft det som projektarbete. Inte illa va?

Sista lektionen på dagen, var sceniskt musikprojekt där vi håller på att repa inför restaurangshowen. Nästa vecka ska vi repa inför showen och sätta upp scenen och såna saker, och eftersom att vi ska göra det så har vi fått tröjor som gör reklam för restaurangshowen! Tröjorna var riktigt snygga, i alla fall på baksidan. Jag har inte hunnit att ta kort på min än, men jag ska göra det och visa den för er i bloggen när jag har gjort det! På lektionen idag pratade vi mest om vilket låtordning vi ska ha, våra scenkläder och om noter och så. Jag tror att allting kommer att gå jättebra, och alla orosmoln som jag hade idag inför nästa vecka, är nu som bortblåsta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0