På fyllan

Dagens ordspråk: Älska din granne men sätt upp ett staket. - Ryskt ordspråk

Hallå!

Idag har jag varit ordentligt på fyllan i skolan! Ja, alltså, inte på grund av alkohol då, vill säga.
Som jag har berättat för er har jag ju börjat med en ny medicin mot värken, eftersom att jag är inne i en dålig period som jag brukar kalla det, då jag har väldigt, väldigt ont. Den här nya medicinen ska trappas upp varannan dag tills jag har kommit upp i den dosen jag ska ha, och det är vissa biverkningar av den som jag känner mig lite konstig av. Man kan välja att kalla det lullig eller full sådär. Och hade det varit så att jag 1) hade varit full, hade jag aldrig skrivit "Åh, jag har varit full!" och 2) jag gillar att inleda inlägg på lite roliga sätt!

Det var på Globalkunskapen, som var min första lektion, som jag började känna mig konstig. Jag var väldigt trött och kände efter en stund hur jag nästan började bli yr, det snurrade lite och det kändes som om ögonen stod åt alla håll och kanter. När jag sen skulle resa mig och gå upp därifrån när lektionen slutade, kändes det som om golvet snurrade och det var en väldigt obehaglig känsla. När jag sedan satte mig ned kändes det bättre, men jag övervägde ett tag att åka hem. Men "seg" som jag är, stannade jag kvar hela dagen. Började må bättre igen efter en stund!

Varje år när det vankas jul har vi något som heter "Bästivalen" på skolan. Det är som en show där man får anmäla sig till ifall man vill göra något slags uppträdande. Det brukar alltid vara roligt att titta på och det var även folk ifrån den andra gymnasieskolan här och tittade! I år var det många duktiga med och jag tyckte att flera stycken var värda att vinna. Jag är imponerad av alla som vågade ställa upp inför hela skolan och göra sitt uppträdande. Jag som är estet tycker det är nervöst alltid när jag ska gå upp, och då har jag kanske liiite mer scenvana än en del som var med här. Så cred för det tycker jag alla ska ha!

Imorgon är det då äntligen julavslutning! Jag har ingen lektion på morgonen så jag har sovmorgon till kl 09.40 och jag slutar redan kl 11.00. Det ska bli så otroooligt skönt med jullov så jag kan inte bärga mig inför morgondagen, haha!

Ha en jättetrevlig kväll allihopa, så hörs vi mer imorgon! =)




Kommentarer
Postat av: I S A B E L L A

SVAR: Tack! :)

Ja ingen jul utan julklappar...haha! Har du handlat klart dina?

2009-12-21 @ 20:26:35
URL: http://tinkerbella.blogg.se/
Postat av: Emma

Jobbigt att ha ont:( hoppas att det blir bättre!

2009-12-21 @ 23:42:26
URL: http://emmichs.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hehe okej :) Vad tyckte du var bäst med Side då? =) Har hört att många åker dit.



Hm jaduu.. Istanbul verkar vara fint. Även Side :)

Själv då?



Nej vi har inte bokat resan ännu. Vet inte när vi far riktigt ännu satt =) Så den får bokas när vi vet lite mer.

2009-12-22 @ 12:29:03
URL: http://joohannap.blogg.se/
Postat av: Anonym

hejjhejj allt bra idag ? :)



btw , har du jullov ? :D

2009-12-22 @ 19:44:20
URL: http://fotoblixt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0