MVG i slutbetyg, ja tack!

Dagens ordspråk: Kärleken är blind.

Hallå på er allihopa!

Nu är den sista riktiga skolveckan gjord för det här året! Nu återstår bara måndag och tisdag nästa vecka, sedan är det jullov för hela slanten! =)

Jag berättade ju för er i tisdags att jag var hos doktorn, eftersom att jag är inne i en dålig period då jag har väldigt mycket värk, och att jag fick ny medicin då. Idag hade jag sovmorgon och tog den när jag gick upp. Jag duschade och gjorde mig i ordning som vanligt och kände ingenting, förrän efter 2 timmar efter att jag hade tagit den, ungefär. Då märkte jag att jag blev väldigt trött och dåsig och att jag inte såg så bra. Jag har fullt fungerande syn annars, men idag hade jag mer dimsyn och det kändes som om jag hade någon konstig hinna för ögonen, som jag inte kunde se riktigt klart igenom. När jag skulle gå till skolan kände jag mig lite skakis i kroppen och var i ena stunden kall och i den andra varm. Var lite obehagligt fram tills lunchdags, då började det kännas lite bättre. Mina ögon kändes mer vakna då och jag kände mig mindre lullig!

I alla fall, nu mår jag bättre, fast jag är lite trött. Jag läste på lappen till tabletterna och det är vanliga biverkningar som man kan få, men som försvinner sedan. Något farligt är det absolut inte, men det var lite svårt att ta bort svarta sminkrester som hade hamnat lite fel utanför ögonen, haha!

Nu till något roligare! Idag fick jag tillbaka mitt religonsprov som jag skrev igår! Jag blev så glad när jag fick det, för likt förra gången hade jag bara 4 poäng ifrån maxpoängen! Jag hade inte fyra fel, utan fyra poäng ifrån. Jag blev jätteglad och självklart var det ett solklart MVG, som min lärare uttryckte det. Eftersom att kursen är slut nu för att vi inte ska läsa den mer nästa termin, fick vi veta slutbetyget. Jag har fått MVG på varenda uppgift jag har lämnat in, på proven och på redovisningarna och som inte så konstigt fick jag ett tre-bokstavigt betyg. Jag måste skryta lite, för hårt slit ger resultat!

Åh, måste berätta att min bror Mikael och hans sambo Sonja åker utomlands idag! Nu sitter de troligtvis på flyget till Istanbull i Turkiet. De ska inte dit, bara på mellanlandning, för de ska till Hongkong i Kina! I två veckor ska de vara bortresta och åka till flera olika länder. Först ut är Kina, sen blir det bland annat Filipinerna och Thailand och säkert någon mer stans. Jag är så avundsjuk så, jag vill också resa och det nu! Jag pratade med brorsan förut idag och önskade dem en trevlig resa och han mig God Jul och Gott nytt år! Jag tycker det är riktigt roligt att de ska få ut och resa, de som sliter så hårt med jobb och studier. (Mikael jobbar som civilingengör efter att ha gått klart KTH i somras, och Sonja går både på både KTH och Handelsuniversitet.) Jag hoppas att de har det bäst i solen och med varandra!


Rolig bild som jag hittade på Google. Jag är MVG!


Kommentarer
Postat av: Sarina's blogg

Sv:Tackar!=)

Min dag har vart bra,jullov:D



Kram<3

2009-12-18 @ 22:05:42
URL: http://sarinareza.blogg.se/
Postat av: Emma

hoppas du har haft en bra dag:)

2009-12-18 @ 22:27:06
URL: http://emmichs.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Bli medlem på mitt forum; http://www.lillacool.ecommunity.se/

2009-12-19 @ 11:27:27
Postat av: Sarina's blogg

Sv:Hahaha oj så sent bor du i stockholm för nästan alla här i sthlm har fått jullov nu:D



Kram<3

2009-12-19 @ 12:43:19
URL: http://sarinareza.blogg.se/
Postat av: Carita

svar - å, tack så jättemycket raring! det värmer. gud vad duktigt med kursen förresten, grym insats :* PUSS

2009-12-19 @ 12:56:29
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: izza

vilken tur att du har mvg :)

klart man måste skryta lite om man fixar de :)

kram

2009-12-19 @ 13:19:55
URL: http://izzahahne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0