Julshopping

Dagens ordspråk: Man ska aldrig säga aldrig.

Hallå!

Idag har jag fått rikligt med motion, efter att ha varit ute på en ganska så lång promenad och en vända på stan med alla andra människor som också är ute och julshoppar såhär års!
Jag höll på att få en mindre chock imorse när jag vaknade, när jag såg att det var -17 grader ute. Jag vet inte när vi hade så kallt senast innan jul! Måste ha varit ett bra tags sen. Jag visste att jag behövde åka ned till stan idag så det var bara att ta på sig varma kläder! Var absolut värt det, för roligt var det!

Mina ärenden på stan som jag hade att uträtta var att köpa en julklapp och ett par jeans till mig själv!
Jag hade sett ett par snygga jeans på H&M för ett tag sedan då jag också behövde nya jeans, men jag köpte inte dem då för jag hittade ett annat par som jag tyckte var snyggare. När jag idag gick in där fanns dem till min lycka kvar! Jag hade ångrat mig lite innan för de var jättesköna och väldigt snygga, så idag fick dem följa med istället. Jag hade 20% rabatt där också, eftersom jag är med i H&M Club, som jag fick när jag handlade min guldiga tunika. Den gällde från och med idag till julafton, och jag trodde först att jag hade slängt den. Jag tänkte när jag fick den att jag inte skulle köpa något innan julafton, men som tur var låg den kvar i plånboken. Så det var tur!

Måste berätta en rolig sak som hände när jag var inne i provrummet på H&M! Jag ropade på mamma för jag ville visa hur bra jeansen satt. När provrummet öppnades såg jag inte vem som kom in, utan jag började prata och såg när jag tog upp blicken att det var en tant som hade öppnat istället för mamma, för hon såg inte att jag var där. (Fråga mig inte varför, mina fötter var kanske osynliga.) "Åh Gud, förlåt!" sa hon. Det gjorde ingenting, jag hade ju jeansen på mig, jag blev bara generad för att jag trodde att hon var min mamma. Det kunde ju faktiskt ha varit värre, likt att en kille hade öppnat provrumsdörren och jag hade sagt någonting i stil med: Ser min rumpa bra ut i de här jeansen?"


Mina nya jeans från H&M! Det var väldigt svårt att ta kort på dem,
antingen blev det för mörkt eller inte bra, men den här visar hyffsat
hur dem ser ut! De är väldigt blanka och jättesköna! Stuprör också,
vilket jag tycker bäst om, särskillt så här i vintertider då det är lättast
att stoppa i bootsen och stövlarna! :)



Kommentarer
Postat av: Emma

snygga:)

2009-12-19 @ 23:45:35
URL: http://emmichs.blogg.se/
Postat av: Sannas fotografi

Härligt :)



Oj, dom där jeansen såg ut att vara något för mig! Synd att HM inte finns här i stan, är så svårt att beställa jeans!

2009-12-20 @ 00:25:19
URL: http://emmotsanna.blogg.se/
Postat av: Erika

Ser snygga ut :D



sv. Vad bra :) Jo det är fint här också ^^

2009-12-20 @ 13:53:25
URL: http://icanpikan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0