ELLE

Dagens ordspråk: Att lära utan att göra, är som att älska utan att röra.

Hallå!

Det är värst vilket vinterland jag vaknade upp till i morse! Igår snöade det hela kvällen (säkert natten också, med tanke på all snö) och lite idag med. Den ligger fortfarande kvar, för det är ungefär -7 ute och det blåser nordan.
Tur att det är varmt och skönt inne!

Har precis lagt ifrån mig religionsböckerna! Har prov imorgon i både Hinduismen och Buddhismen. Jag har läst och pluggat på alla anteckningar flera gånger om så nu lär det mesta sitta inpräntat i skallen. Det känns så skönt, för imorgon är det sista provet innan jullovet! Jag är så glad att jag gjorde min redovisning i globalkunskap i måndags och mitt anförande i Svenska, nationella provet, för annars hade jag behövt gjort allting i morgon.
Idag hade jag min korta onsdag, den sista för det här läsåret är jag rädd. Började vid klockan 08.00 och slutade vid 11.10. Nästa termin lär det bli omkastning i schemat rätt rejält, hoppas det innebär fler korta dagar och sovmorgnar! På tal om sovmorgon har jag det på fredag, för jag hade sista historialektionen i B-kursen (inviduellt val) idag. Bättre fredag är svårt att få!

Har förutom att plugga idag tagit det rätt så lugnt. Jag har haft ont i huvudet och försökte få bort den, är något bättre nu. Jag fick också min ELLE-tidning, som jag hade en engångs-prenumeration på! Jag fick det eftersom jag köpte en prenumeration, fick välja en tidning gratis och fick hem den idag. Brukar inte läsa ELLE, så det var just därför som jag tog den. Jag läser alltid Sofis Mode och ibland (läs: oftast, nästan varje nummer) av CHIC och tänkte att jag då kan prova på denna modetidning, då den kostar lite mer i vanliga fall, och nu i mitt fall, var gratis!

Brukar ni också läsa modetidningar eller magasin?


Fick mig idag ett gratisexemplar av tidningen ELLE!


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag har faktiskt inte heller läst ELLE någon gång. Var den bra? Blev du nöjd?



sv: Ni får säkert snö ni också innan jul. :)

2009-12-16 @ 21:31:01
URL: http://various.blogg.se/
Postat av: FATMA | sångerska

Fint omslag!

2009-12-17 @ 18:06:56
URL: http://fatmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0