Highlights of 2009!

Dagens ordspråk: Bättre med en fågel i handen är tio i skogen.


Idag är den den 31 december 2009, nyårsafton och den sista dagen på detta år, men även detta decenium!
När denna dag går mot sitt slut, säger vi adjöss med det gamla året och inviger det nya 2010. För er som inte bara nöjer er med att fira in det nya året med festklänningar, glitter och glamour och raketer, utan ska säga ett nyårslöfte, till er vill jag bara påminna, att det här kommande året är lika lååångt som de föregående åren alltid har varit! 

Innan vi lämnar år 2009, vill jag dela med mig av mina highlights från det här året. För mig har det varit en mycket bra år! Vissa saker var inte alls planerade och vissa saker kunde jag inte förutspå hur det skulle bli innan det hände. Vad exakt det är jag menar, får ni strax veta, när jag delar med mig av mina highlights of 09!

Den 18 mars var en onsdag, men inte en helg vanlig dag, för det var nämligen min 18-årsdag!
Jag längtade väldigt mycket till min 18-årsdag, för det är faktiskt någonting speciellt med att fylla just 18! Man blir myndig, får helt plötsligt gå på krogen och man får hem posten i sitt eget namn, istället för "Till målsman för..."
Min födelsedag var den bästa och jag fick en dag som jag verkligen tycker är en av mina highlights detta år!


Den 18 mars, var det jag som blev ett år äldre, 18 år och myndig!



Min syster håller på med scrapbooking och hade gjort ett jättefint kort.


Fredagen den 15 maj, var vi uppe hos min bror i Stockholm för att hälsa på och shoppa i huvudstaden!
Men det är inte det som är märkvärdigt med den här dagen, utan att vi fick tillökning i familjen, av världens finaste, sötaste och gulligaste bebisen! Lowe, min systerson föddes denna dag! Jag höll i honom första gånger när han var endast två dagar gammal och det är något jag aldrig kommer glömma. Han var så liten och jag var så rädd för att tappa honom! Nu idag är han 7 månader gammal, tiden har verkligen gått hur fort som helst, men har även varit hur bra som helst! <3



Lowe, endast två dagar gammal.

Här höll jag Lowe för allra första gången! Han var två dagar gammal här.


Midsommar är också en av mina highlights!
Vi hade grillfest här hemma och vi hade bjudit in Chenfei och hennes mamma Wei!
Den här tiden var väldigt orolig, vi visste inte hur det skulle bli Chenfei, men allting gick bra, du är fortfarande här! <3





Den 26 juli till den 2 augusti var den bästa veckan under hela det här året! Då var vi i Turkiet i staden Side!
Jag kommer ihåg när vi skulle beställa resor, de bara försvann rätt framför näsorna på oss, men vi fick tag på den här och det kunde verkligen inte bli bättre! 40-45 grader varmt varje dag, 27 grader i havet. Jag mådde så otroligt bra där, jag hade inte ont en enda gång under den veckan! Vi solade och badade på dagarna och gick ut och åt på goda restauranger på kvällarna och gick på marknaderna. Det var poolparty sista dagen på hotellet, New Garden, och nästan alla hoppade i med kläderna på! Det var hur skönt som helst. Jag har sagt det förr, sol&bad, effes, 40-45 grader, 27 grader i havet, poolparty, shopping. The lovely Turkey! <3


Första dagen, på balkongen.


Jag kunde simma! Jag provade i poolen och det gick några vändor, men
det gjorde ont i kroppen, men jag KUNDE SIMMA! Verkligen en highlight
bara det, <3


Vi hade poolparty på hotellet den sista dagen. Här är jag blöt och glad!
Brun var jag också, och bränd på kinderna, näsan och hårfästet, haha!
Men underbart var det! =)


Nästa highlights kanske många kommer tycka är konstig, men för mig är den verkligen självklar!
Vi började med projektarbetet i slutet av tvåan och började med det på riktigt i trean.  Mitt projektarbete var att skriva en bok om mitt handikapp, vilket jag håller på med just nu. Jag har velat skriva den här boken så fruktansvärt länge, och nu har jag äntligen fått min chans!


När jag ändå är inne på ämnet skolan, ska jag avsluta ännu en av mina höjdpunkter. Det har gått jättebra för mig i skolan, betygen är på topp! Nästa år ska jag söka in till socionomlinjen vilket kräver sina poäng och antal VG:n och MVG:n, och under det här året har det gått super!



Bloggen platsar också in här! Nu har jag skrivit i den i över ett år och jag verkligen älskar det!
Jag skriver om min vardag som kanske inte är så olik andras, mer än att jag har kronisk värk i mina muskler och har ett rörelsehinder som gör att jag har lite svårt att gå, även fast jag kan gå. Genom att blanda allting med mina intressen visar jag er alla, att även om man är handikappad är man som vilken tonåring som helst!


Min sista highlight får bli att Malin, Adde och Lowe kommer hit ikväll och firar Nyår!



GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA!!








Kommentarer
Postat av: Erica

Svar: Mm, det har jag, du med eller!? :)



Låter som ett bra år!

2010-01-01 @ 10:15:19
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Erika

Det verkar som du haft en bra år :D



Några planer för idag? ^^

2010-01-01 @ 10:55:32
URL: http://icanpikan.blogg.s
Postat av: Erika

Det verkar som du haft en bra år :D



Några planer för idag? ^^

2010-01-01 @ 10:55:38
URL: http://icanpikan.blogg.se/
Postat av: Before29

KUL med highlights ;) gott nytt år. Hade du ngt nyårslöfte?

2010-01-01 @ 14:08:15
URL: http://lineen.blogg.se/
Postat av: Erika

sv: okej, härligt att bara ta det lugnt :D Har blivit samma gör mi faktiskt.

& jaddå, gårdagen var helt toppen, din med? :)

2010-01-01 @ 17:42:35
URL: http://icanpikan.blogg.se/
Postat av: Sofia

SV: Tack! :) Gott nytt år på dig också! :)

2010-01-01 @ 17:53:17
URL: http://travelingaroundtheworld.blogg.se/
Postat av: Maria

Vilket underbart år du har haft! :)



sv: Tack :D

Gott nytt år till dig med!



Ja, det måste vi se till att göra. ;)



Så är det. Det blev en riktigt uppskattad julklapp som påminner dem både om dem själva och mig.

2010-01-01 @ 22:40:32
URL: http://various.blogg.se/
Postat av: kim

Vilken sötnos Lowe är!

2010-01-02 @ 20:19:09
URL: http://inspire.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0