Visdomständer?

Dagens ordspråk: Hoppet är det sista som överger en.

Hallå!

Söndagar brukar vara perfekta för att slappa på och ta det lugnt och inte göra någonting.
Det är tvärtemot vad man kan säga att jag gjorde här på förmiddagen, när det säkert var många som låg och grisade och sov. Jag tog tag i mitt rum och städade det ordentligt, hör och häpna! Jag tog fram dammvippan och lämnade inte ett ställe orört. Jag tog faktiskt ut varenda CD-skiva och dammade av dem för att sedan sätta dem i CD-stället. Det flög damm lite här och var, om man säger så. Men fint blev det, så nu har jag julstädat!

För mindre än ett år sedan skrev jag ett inlägg om visdomständer. Jag hade ett par i överkäken som började komma upp, och nu börjar jag få här nere också. Det ömmar, svider och värker och jag känner mig svullen i hela munnen. Jag har känt det i några dagar nu att det har varit svårt att tugga och idag gjorde det ont när jag borstade tänderna. Lowe, min systerson, blev 7 månader i tisdags och han har fått hela fem stycken tänder redan. När små barn får tänder blir de griniga och dreglar floder. Än har jag salivet kvar i mun och tänderna har inte tärt på humöret, även om det inte är kul när de ploppar upp sådär ovälkommna eftersom det inte finns mer plats för dem. Jaja, det är bara att borsta dem nogrannt för de är lättare att få hål i, nämligen. Jag har aldrig haft några hål i mina tänder och jag har inte tänkt börja få några nu heller!

Urdrag ur min blogg från februari, då jag fick mina första visdomständer:

Dagens fråga: Varför får man egentligen visdomständer? De är alldeles förstora och när de växer gör de ont och ömmar i hela munnen. De får mig inte att känna mig mer vuxen och inte värst mycket visare heller för den delen. Kanske är det snarare som så att de får mig att känna mig barnsligare istället. Jag menar, det var ju många år sedan som det växte ut nya tänder. Är det verkligen nödvändigt att få nya när man är 17, snart 18?


Visdomständer ömmar och gör
ont, och inte får de mig att känna
mig mer vuxen och visare. Istället
känner jag mig mer barnslig.


Har ni fått några visdomständer än?



Kommentarer
Postat av: Maria

Det känns verkligen onödigt med visdomständer. Jag längtar verkligen inte alls tills det att man måste operera bort/dra ut dem. Tur att det är många år kvar. Man måste väl ta bort dem när man är runt 30 eller nåt sånt (nog för att jag känner folk som gjort det när de varit 20 också). Varför kan man inte bara låta dem vara kvar? :/



sv: Det är lite stressigt det där ibland, när man känner att bloggen tar upp för stor del av ens tid. Man måste hinna publicera inlägg och svara på kommentarer, och ibland känner man sig bara pressad. Fast då brukar jag strunta i att blogga den dagen, för man bloggar ju ändå för att det är roligt och inte för att man måste.



Då är det säkert roligt att sitta och bläddra i den. :) Hoppas att du får någon inspiration också från tidningen.

2009-12-20 @ 22:37:00
URL: http://various.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0